CAP. I Norme metodologice privind întocmirea, semnarea, verificarea şi depunerea raportărilor contabile semestriale ale instituţiilor de credit 1. Generalităţi 1.1. Instituţiile de credit au obligaţia să întocmească şi să depună raportări contabile semestriale la Direcţia supraveghere din cadrul Băncii Naţionale a României şi la unităţile teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor. 1.2. La unităţile teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor, raportările contabile semestriale pot fi depuse direct la registratura unităţilor respective sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată, potrivit prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 627/1995 privind îmbunătăţirea disciplinei depunerii bilanţurilor contabile şi a altor documente cu caracter financiar-contabil şi fiscal, de către agenţii economici şi alţi contribuabili. De asemenea, la depunere se vor avea în vedere şi prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale
Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic Naţional, cu modificările şi completările ulterioare. 2. Prezentarea, semnarea, depunerea raportărilor contabile semestriale, precum şi reguli generale referitoare la modul de completare a acestora 2.1. Instituţiile de credit vor întocmi şi vor depune raportări contabile semestriale care cuprind următoarele formulare: a) Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (cod 10); b) Contul de profit şi pierdere (cod 20); c) Date informative (cod 30). 2.2. Instituţiile de credit vor completa datele de identificare (denumirea instituţiei de credit, adresa, telefonul şi numărul de înmatriculare la registrul comerţului), precum şi pe cele referitoare la forma de proprietate şi codul unic de înregistrare, citeţ, fără a se folosi prescurtări sau iniţiale. În căsuţe se vor trece codurile care delimitează încadrarea instituţiei de credit. 2.3. Necompletarea corectă pe prima pagină a formularului "Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii" a datelor prevăzute mai sus conduce la imposibilitatea identificării instituţiei de credit şi, în consecinţă, se consideră că lucrarea nu a fost depusă, instituţia de credit fiind sancţionată potrivit prevederilor
art. 42 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată. 2.4. Instituţiile de credit înscriu codul privind activitatea, cod format din 4 cifre (clase de activităţi), din Clasificarea activităţilor din economia naţională - CAEN, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 656/1997 şi actualizată prin
Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007. Instituţiile de credit vor înscrie codul 6419 "Alte activităţi de intermedieri monetare", corespunzător clasei CAEN.