Dosar nr. 252/36/2019 Completul compus din:
┌───────────────┬──────────────────────┐
│Preşedinte: │Oana Damian │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Grefier: │Angelica Asăvoaie │
└───────────────┴──────────────────────┘
Pe rol se află judecarea cauzei de contencios administrativ şi fiscal, promovată de reclamanta GIFAN STRONG - S.R.L., cu sediul în Bucureşti, str. Bihor nr. 9, sectorul 1, în contradictoriu cu pârâtul Ministerul Transporturilor, cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, având ca obiect anulare acte administrativ cu caracter normativ. Dezbaterile asupra fondului au avut loc în şedinţa publică din data de 16 ianuarie 2020 şi au fost consemnate în încheierea de şedinţă din acea dată, încheiere ce face parte din prezenta hotărâre. Curtea având nevoie de timp pentru a delibera, în considerarea prevederilor
art. 396 alin. (1) din Codul de procedură civilă, potrivit cărora, „în cazuri justificate, dacă instanţa nu ia hotărârea de îndată, pronunţarea acesteia poate fi amânată pentru un termen care nu poate depăşi 15 zile“, a amânat pronunţarea la data de 30 ianuarie 2020, pentru a pronunţa următoarea hotărâre: CURTEA, asupra cauzei de contencios administrativ şi fiscal: Prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Curţii de Apel Constanţa - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal, la data de 8.05.2019, cu număr de dosar 252/36/2019, reclamanta GIFAN STRONG - S.R.L. a chemat în judecată pe pârâtul Ministerul Transporturilor, pentru ca prin hotărârea ce se va pronunţa să se dispună, în temeiul
art. 8 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, anularea în totalitate a
Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.824/5.12.2018, publicat în Monitorul Oficial nr. 1.060 din 14.12.2018, pentru modificarea şi completarea
Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin
Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin
Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 980/2013, cu obligarea pârâtei la cheltuieli de judecată. În fapt, în esenţă,
Ordinul atacat nr. 1.824/5.12.2018 nu aduce modificări profunde şi de esenţă în corpul
Ordinului nr. 980/2011, scopul declarat al acestuia - simplificarea procedurilor de atribuire şi liberalizarea transportului interjudeţean nu este atins câtă vreme soluţia propusă vizează doar reducerea drastică a criteriilor de punctare, la unul singur, respectiv la acela privitor la vechimea parcului de autovehicule, transformându-l, în conformitate cu un punctaj stabilit într-o modalitate mai mult decât discutabilă, în factorul hotărâtor al alegerii operatorilor de transport apţi pentru executarea în anii ce urmează a transportului public interjudeţean prin curse regulate. Prin adoptarea modalităţii propuse de acest ordin rezultă o serie de consecinţe cu impact negativ asupra activităţii operatorilor de transport public de persoane.
Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.824/5.12.2018, publicat în Monitorul Oficial nr. 1.060 din 14.12.2018, se impune a fi anulat întrucât este criticabil sub mai multe aspecte, astfel: