CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Unitatea de politici publice, la nivel direcţie, a fost înfiinţată în temeiul prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, cu modificările ulterioare, şi ale
Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 2 Unitatea de politici publice, denumită în continuare Unitate, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, fără personalitate juridică, care are, potrivit legii, competenţă generală în domeniul întăririi capacităţii manageriale a ministerului, contribuind la îmbunătăţirea procesului de elaborare, implementare şi coordonare a documentelor de politici publice, precum şi al controlului şi monitorizării modului de aplicare a acestora de către toate structurile ministerului în domeniile sale de responsabilitate.
ART. 3 Activitatea Unităţii este coordonată de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publică.
ART. 4 Unitatea exercită atribuţiile ce îi revin din actele normative în vigoare, în domeniile: implementarea şi monitorizarea procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice, planificarea strategică şi planificarea bugetară pe programe în domeniile de competenţă ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 5 Unitatea cooperează cu unităţile aparatului central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi colaborează pe probleme de specialitate, potrivit prevederilor actelor normative în vigoare, cu structurile de politici publice ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale, precum şi cu organizaţiile nonguvernamentale, sociale şi economice.
CAP. II Organizarea Unităţii