h) difuzori de presa - agenţiile de presa, precum şi oricare alte servicii de difuzare a stirilor.
ART. 3 (1) Orice recomandare trebuie să menţioneze în mod clar şi vizibil identitatea persoanei care a produs-o şi, în special, numele şi funcţia persoanei care a realizat recomandarea, precum şi denumirea persoanei juridice responsabile pentru producerea ei. (2) În cazul în care persoana relevanta este o societate de servicii de investiţii financiare (S.S.I.F.) sau o instituţie de credit, recomandarea trebuie să cuprindă informaţii cu privire la autoritatea de reglementare însărcinată cu supravegherea respectivei persoane. (3) În cazul în care persoana relevanta nu este nici o S.S.I.F. şi nici o instituţie de credit, dar este subiect al unor reglementări proprii, recomandarea trebuie să facă referire şi la acestea. (4) În cazul recomandărilor nescrise, cerinţele prevăzute la alin. (1) şi (2) se vor considera îndeplinite dacă recomandarea include o trimitere la locul în care aceste informaţii pot fi direct şi uşor accesate de către public, de exemplu adresa de internet a persoanei relevante. (5) Alin. (1) şi (2) nu se vor aplica ziaristilor, editorilor şi difuzorilor de presa care sunt subiect al unor reglementări adecvate echivalente, inclusiv cele profesionale, cu condiţia ca acestea să aibă efecte similare cu cele prevăzute la respectivele alineate. (6) Comisia Naţionala a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) se va pronunţa asupra caracterului echivalent al oricărei reglementări menţionate la alin. (5), precum şi asupra naturii similare a efectelor produse de aceasta.
ART. 4 (1) Persoanele relevante se vor asigura, pe cat posibil, de faptul ca producerea şi/sau distribuţia de recomandări se fac cu respectarea următoarelor condiţii: a) separarea clara a faptelor de interpretări, aprecieri sau opinii proprii; b) utilizarea unor surse credibile sau, în cazul în care exista suspiciuni cu privire la credibilitatea acestor surse, indicarea acestora; c) prezentarea explicita a tuturor previziunilor şi nivelurilor de preţ, precum şi a principalelor ipoteze avute în vedere. (2) În cazul recomandărilor nescrise, cerinţele prevăzute la alin. (1) se vor considera îndeplinite dacă recomandarea include o trimitere la locul în care aceste informaţii pot fi direct şi uşor accesate de către public, de exemplu adresa de internet a persoanei relevante.