În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al
art. 1 pct. III.2 din Legea nr. 373/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
ART. I Legea nr. 457/2004 privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.067 din 17 noiembrie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "b) publicitate pentru produsele din tutun - orice formă de comunicare comercială care are ca scop sau ca efect direct ori indirect promovarea unui produs din tutun sau a fumatului; c) sponsorizare pentru produsele din tutun - orice formă de contribuţie publică sau privată pentru orice eveniment, activitate ori persoană, cu scopul sau având ca efect direct ori indirect promovarea unui produs din tutun sau a fumatului;". 2. La articolul 2, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins: "e) profesionişti în comerţul cu produse din tutun - persoane a căror profesie sau ocupaţie este schimbul cu produse din tutun prin vânzare şi cumpărare." 3. La articolul 3 alineatul (1), literele a), c), d), f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "a) în presa scrisă şi în orice alte publicaţii şi materiale tipărite, cu excepţia anunţurilor prevăzute expres de lege şi a prevederilor alin. (2); ........................................................................... c) în sălile de spectacol, cinematografe sau alte tipuri de săli de proiecţie a materialelor vizuale destinate publicului; d) pe panouri publicitare, pe copertine sau orice alte structuri de prezentare, indiferent de natura materialului din care sunt produse, de locul în care sunt amplasate ori de tipul taxelor datorate, cu excepţia celor instalate în raioane dedicate exclusiv comercializării de produse din tutun, din incinta unităţilor economice;