Având în vedere: - prevederile art. 22 alin. (1) şi (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.059/2007; - prevederile
art. 15 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare; - prevederile
art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse emite următorul ordin:
ART. 1 Se aprobă modelul standard al Notificării referitoare la misiunea de control, transmisă de Inspecţia socială, anterior demarării acţiunii de inspecţie, entităţilor ce urmează a fi inspectate, prevăzut în anexa nr. 1.
ART. 2 (1) Se aprobă modelul standard al Raportului de inspecţie utilizat de Inspecţia Socială, prevăzut în anexa nr. 2. (2) Raportul de inspecţie cuprinde, în principal, datele de identificare ale entităţilor supuse inspecţiei, obiectivele controlate şi evaluate, descrierea faptelor constatate şi încadrarea juridică a acestora, propunerile şi recomandările formulate faţă de situaţia constatată, precum şi organismul abilitat să aplice sancţiunile corespunzătoare sau, după caz, sancţiunea aplicată direct de echipa de inspectori.
ART. 3 (1) Se aprobă modelul standard al Procesului-verbal de constatare şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale, utilizat de Inspecţia Socială, prevăzut în anexa nr. 3. (2) Procesul-verbal de constatare şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale este utilizat de către inspectorii sociali, posesori ai legitimaţiilor de serviciu emise de către Inspecţia Socială, care exercită controlul în cadrul misiunilor de inspecţie desfăşurate în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 4