Având în vedere prevederile art. 69 şi 70 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin
Legea nr. 20/1993, în temeiul prevederilor
art. 13 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin:
ART. 1 Prezentul ordin stabileşte măsurile privind inspecţia, supravegherea tehnica şi certificarea conformitatii navelor cu prevederile convenţiilor internaţionale privind siguranţa maritima şi prevenirea poluarii marine, promovand în acelaşi timp libertatea furnizarii serviciilor. Aceste măsuri includ implementarea cerinţelor de siguranţă referitoare la corpul, maşinile şi instalaţiile electrice şi de comanda a navelor care intra sub incidenţa convenţiilor internaţionale.
ART. 2 În înţelesul prezentului ordin termenii utilizaţi se definesc după cum urmează: a) administraţie competenţa - Autoritatea Navala Română, organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, căruia i se deleagă competentele privind aplicarea prevederilor prezentului ordin, denumita în continuare ANR; b) autorizaţie - contract de mandat special încheiat între ANR şi o organizaţie recunoscută prin care i se deleagă, parţial sau total, competentele pentru efectuarea activităţilor de inspecţie, supraveghere tehnica şi certificare; c) certificat - un certificat emis de ANR sau de o organizaţie recunoscută autorizata, în conformitate cu prevederile convenţiilor internaţionale şi ale legislaţiei naţionale în vigoare; d) certificat de clasa - un document emis de o organizaţie recunoscută care atesta ca structura corpului, maşinile şi instalaţiile navei, corespunzătoare tipului şi destinaţiei acesteia, sunt în conformitate cu regulile şi reglementările elaborate şi publicate de respectiva organizaţie; e) certificat de siguranţă radio pentru nava de mărfuri certificatul introdus de regulile radio din SOLAS 1974/1978, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala (IMO); f) convenţii internaţionale - Convenţia internationala din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), la care România a aderat prin
Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, Convenţia internationala din 1966 asupra liniilor de încărcare (LL), la care România a aderat prin
Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1971, Convenţia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de către nave, modificată prin Protocolul din 1978, la care România a aderat prin
Legea nr. 6/1993 (MARPOL 73/78), împreună cu codurile de aplicare, protocoalele şi amendamentele la acestea, în versiunile lor actualizate;