În temeiul prevederilor
art. 47 alin. (8) şi
art. 54 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, ţinând cont de dispoziţiile
art. 46 alin. (4) şi ale
art. 69 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere avizul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale comunicat prin Adresa nr. 2.857 din 9.05.2017, luând în considerare necesitatea comunicării rapide şi eficiente cu instituţiile de credit, ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
ART. 1 Comunicarea către instituţiile de credit a actelor de executare se realizează prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă potrivit prezentului ordin.
ART. 2 (1) Pentru comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare emise de organele fiscale centrale, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală pune la dispoziţia instituţiilor de credit, în spaţiul privat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, un sistem informatic prin care utilizatorii încarcă şi descarcă documente. Actele de executare se comunică prin portal, sub forma unui fişier PDF cu xml ataşat, semnat electronic, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă, conform legii. (2) Mijloacele de identificare a instituţiilor de credit în mediul electronic şi procedura privind aprobarea accesului la sistemul informatic sunt cele stabilite prin ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea procedurii de furnizare de informaţii conform
art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 3 Stabilirea condiţiilor de implementare a sistemului automat prin care se realizează comunicarea actelor de executare către instituţiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă se efectuează prin încheierea unui Protocol de colaborare între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Asociaţia Română a Băncilor şi instituţiile de credit. Protocolul de colaborare va include formalizarea asistenţei reciproce, a acţiunilor comune şi pentru interconectarea proceselor operaţionale aferente furnizării de servicii. Pentru a asigura continuitatea furnizării serviciului public, autorităţile şi instituţiile care colaborează la furnizarea serviciilor informatice vor conveni asupra proceselor aferente managementului schimbării.