Inapoi la Cautare

ORDIN 616 /2006


pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea, semnarea, depunerea, componenţa şi modul de completare a situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice în anul 2006, precum şi modelele acestora


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 04.10.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (04.10.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Potrivit prevederilor art. 13 alin. (2) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, se recomandă ca situaţiile financiare anuale proprii ale ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, ale altor autorităţi publice, instituţiilor publice autonome şi ale instituţiilor publice subordonate să fie însoţite de un raport privind auditarea bilanţului şi a contului de execuţie bugetară, întocmit în condiţiile legii.

    Situaţiile financiare centralizate se depun la Ministerul Finanţelor Publice de conducătorii compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atribuţii în activitatea de analiză şi centralizare a acestora care să poată oferi informaţiile necesare în legătură cu situaţiile financiare prezentate.

    Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autorităţi publice, instituţiile publice autonome au obligaţia să se prezinte la Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice pentru a primi gratuit discheta cu programul informatic de centralizare a situaţiilor financiare pentru instituţii publice, în vederea depunerii situaţiei financiare centralizate la Ministerul Finanţelor Publice şi pe suport magnetic.

    Deoarece informaţiile din situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale instituţiilor publice stau la baza unor raportări la Institutul European de Statistică (EUROSTAT) de către Banca Naţională a României şi Institutul Naţional de Statistică, Ministerul Finanţelor Publice trebuie să transmită instituţiilor raportoare datele centralizate în 15 zile de la expirarea termenului de depunere a situaţiilor financiare de către instituţiile publice, astfel încât orice întârziere periclitează programul stabilit de raportare.

    Nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanţelor Publice cu privire la întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare periodice stabilite potrivit legii constituie contravenţie, conform prevederilor art. 41 pct. 2 lit. e) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, şi se sancţionează cu amendă de la 1000 lei la 3000 lei (RON), dacă perioada de întârziere pentru întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare periodice este cuprinsă între 15 şi 30 de zile lucrătoare, şi de la 1500 lei la 4500 lei (RON), dacă perioada de întârziere depăşeşte 30 de zile lucrătoare, potrivit art. 42 alin. (2), şi se suportă de persoanele vinovate, potrivit alin. (5) al aceluiaşi articol

    Contravenţiilor prevăzute la art. 41 din legea mai sus menţionată le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    În vederea implementării în bune condiţiuni a prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005 şi ale prezentului ordin, termenul de predare la Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală a contabilităţii publice şi a sistemului de decontări în sectorul public 'ad a situaţiilor financiare la finele trimestrului I este 15 iunie 2006. Pentru trimestrele II şi III termenul este 15 august, respectiv 15 noiembrie 2006.

    3. Componentele situaţiilor financiare

    Situaţiile financiare care se întocmesc de instituţiile publice la finele trimestrelor I, II, şi III din anul 2006 se compun din următoarele formulare ale căror modele sunt prezentate în anexe la prezentele norme:

	

    Anexa 1 Bilanţ
    Anexa 2 Contul de rezultat patrimonial
    Anexa 3 şi 4 Situaţia fluxurilor de trezorerie
    Anexa 5 Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice -
                  Venituri
    Anexa 6 Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice -
                  Cheltuieli
    Anexa 7 Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice -
                  Cheltuieli
    Anexa 8 Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi
                  activităţilor finanţate integral din venituri proprii
                  (de subordonare locală) - Venituri
    Anexa 9 Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice
                  finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de
                  subordonare locală) - Venituri
    Anexa 10 Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi
                  activităţilor finanţate integral din venituri proprii
                  (de subordonare locală) - Cheltuieli
    Anexa 11 Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice
                  finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de
                  subordonare locală) - Cheltuieli
    Anexa 12 Contul de execuţie a bugetului local - Venituri
    Anexa 13 Contul de execuţie a bugetului local - Cheltuieli
    Anexa 14a Disponibil din mijloace cu destinaţie specială
    Anexa 14b Disponibil din mijloace cu destinaţie specială
    Anexa 15 Contul de execuţie a bugetului creditelor externe-
                  Cheltuieli
    Anexa 16 Contul de execuţie a bugetului creditelor interne-
                  Cheltuieli
    Anexa 17 Contul de execuţie a bugetului fondurilor externe
                  nerambursabile - Venituri
    Anexa 18 Contul de execuţie a bugetului fondurilor externe
                  nerambursabile - Cheltuieli
    Anexa 19 Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor
                  evidenţiate în afara bugetului local - Venituri
    Anexa 20 Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor
                  evidenţiate în afara bugetului local - Cheltuieli
    Anexa 24 Situaţia privind execuţia veniturilor şi cheltuielilor
                  bugetelor locale pe unităţi administrativ- teritoriale
    Anexa 30 Plăţi restante
    Anexa 31 Situaţia acţiunilor deţinute de instituţiile publice în
                  numele statului român, la societăţi comerciale,
                  societăţi/companii naţionale precum şi în capitalul unor
                  organisme internaţionale
    Anexa 32 Situaţia sumelor evidenţiate în conturi în afara
                  bilanţului rezultate din operaţiuni ce decurg din
                  administrarea veniturilor bugetului general consolidat
    Anexa 33 Situaţia unor indicatori referitori la protecţia
                  copilului şi a persoanelor cu handicap
    Anexa 40a Situaţia activelor şi datoriilor instituţiilor publice
                  din administraţia centrală
    Anexa 40b Situaţia activelor şi datoriilor instituţiilor publice
                  din administraţia locală
    Anexa 40c Situaţia activelor şi datoriilor instituţiilor publice
                  din domeniul asigurărilor sociale (de stat, şomaj,
                  sănătate).
    Anexele 1-13, 14a, 14b, 15 - 20, 24, 30 - 33, 40a, 40b şi 40c fac
    parte integrantă din prezentele norme metodologice.


             MODUL DE COMPLETARE A SITUAŢIILOR FINANCIARE

    ANEXA 1

                                 BILANŢ

    Bilanţul este documentul contabil de sinteză prin care se prezintă elementele de active, datorii şi capitaluri proprii ale instituţiei publice la sfârşitul perioadei de raportare, precum şi în alte situaţii prevăzute de lege. Prin diferenţa dintre total active şi total datorii se determină indicatorul active nete, care trebuie să fie egal cu capitalurile proprii.

    Pentru fiecare element de bilanţ trebuie prezentată valoarea aferentă elementului respectiv pentru exerciţiul financiar precedent.

<   2   3   4   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic