ART. 4 Personalul didactic auxiliar din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat poate fi transferat pe un post didactic auxiliar pentru care îndeplineşte condiţiile specifice. Personalul nedidactic din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat poate fi transferat pe un post nedidactic pentru care îndeplineşte condiţiile specifice.
ART. 5 (1) Transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic se poate face numai între unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care au personal încadrat peste necesar şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care au deficit de personal. Aceste unităţi de învăţământ se stabilesc de către consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare. Inspectoratele şcolare analizează situaţia unităţilor de învăţământ care au posturi didactice auxiliare şi nedidactice peste necesar sau în deficit, o aprobă în consiliile de administraţie, centralizează situaţia posturilor şi o afişează pe site-ul propriu şi la sediu, la loc vizibil. (2) Transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic se poate face astfel: a) de pe o funcţie de execuţie pe o altă funcţie de execuţie; b) de pe o funcţie de conducere pe o funcţie de execuţie; c) de pe o funcţie de conducere pe o funcţie de conducere. (3) După finalizarea transferului, postul rămas vacant din unitatea de învăţământ de la care s-a efectuat transferul se reduce.
ART. 6 (1) Procedura de transfer în interesul învăţământului este următoarea: 1. Directorul unităţii de învăţământ care are deficit de personal didactic auxiliar şi/sau personal nedidactic, în baza hotărârii consiliului de administraţie, solicită, cu avizul inspectoratului şcolar, unităţii de învăţământ care are personal încadrat peste necesar transferarea în interesul învăţământului a unuia/unora dintre salariaţii acesteia, care îndeplineşte/îndeplinesc condiţiile specifice postului/posturilor pentru care se solicită transferul. Cererea este însoţită de hotărârea consiliului de administraţie al unităţii, de individualizarea postului/posturilor deficitare şi de condiţiile specifice care trebuie îndeplinite pentru ocuparea acestuia/acestora. 2. Directorul unităţii de învăţământ care are personal încadrat peste necesar, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii, stabileşte salariatul/salariaţii, după caz, care îndeplinesc condiţiile specifice în vederea transferului în interesul învăţământului şi le solicită acordul scris în vederea transferului. Refuzul motivat al salariatului de a accepta transferul în interesul învăţământului se analizează în consiliul de administraţie al acesteia. 3. În baza acordului scris al salariatului, directorul unităţii de învăţământ al cărei salariat este acesta emite decizia de transfer în interesul învăţământului şi dispune încetarea contractului individual de muncă, prin acordul părţilor, în conformitate cu dispoziţiile
art. 55 lit. b) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înregistrând încetarea contractului individual de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor, în conformitate cu dispoziţiile art. 3 alin. (2) lit. i) şi
art. 4 alin. (1) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, cu modificările ulterioare. 4. În baza deciziei de transfer, transmisă unităţii la care se transferă cu cel puţin două zile lucrătoare anterior începerii activităţii, directorul unităţii de învăţământ la care se realizează transferul emite decizia de angajare pe post a salariatului transferat şi încheie contractul individual de muncă pe durată nedeterminată, cu cel puţin o zi lucrătoare anterior începerii activităţii. Contractul individual de muncă se înregistrează în registrul general de evidenţă a salariaţilor, cu respectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (2) lit. b) şi
art. 4 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 500/2011, cu modificările ulterioare.