În temeiul art. 142, al art. 143 alin. (1) şi (2) şi al
art. 144 alin. (1) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 20 alin. (2) şi (3), al
art. 24 şi 31 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile
art. 25 alin. (1) din Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului, cu modificările şi completările ulterioare, în baza
Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.
ART. I Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic, aprobată prin
Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.351/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 986 din 7 noiembrie 2005, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 8, alineatul (1) va avea următorul cuprins: "Art. 8. - (1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general al inspectoratului şcolar are următoarea componenţă: > preşedinte - secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar; > membri: 3 inspectori şcolari generali de la inspectoratele şcolare, un director general/director cu competenţe în domeniu din Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi un reprezentant al Instituţiei Prefectului din Judeţul/Municipiul Bucureşti, în care îşi are sediul inspectoratul şcolar pentru care se organizează concursul, desemnat prin ordin al prefectului, în condiţiile legii." 2. Articolul 12 va avea următorul cuprins: "Art. 12. - Concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct de la inspectoratul şcolar şi de director la casa corpului didactic cuprinde 3 probe: a) Evaluarea curriculumului vitae: - analiza şi evaluarea rezultatelor obţinute în educaţie şi formare, a aptitudinilor şi a competenţelor personale, pe baza itemilor şi a punctajului prevăzut în anexa nr. 2.