privind condiÅ£iile de punere în aplicare a măsurii de promovare         a vinurilor, eligibilă pentru finanÅ£are în cadrul            Programului naÅ£ional de sprijin al României în sectorul                           vitivinicol 2014-2018   Â
ART. 1     Obiect    Prezentele norme metodologice stabilesc condiţiile de punere în aplicare a măsurii de promovare a vinurilor, eligibilă pentru finanţare în cadrul programelor naţionale de sprijin în sectorul vitivinicol, definite prin
Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a Regulamentelor
(CEE) nr. 922/72,
(CEE) nr. 234/79,
(CE) nr. 1.037/2001 ÅŸi
(CE) nr. 1.234/2007 ale Consiliului, cu completările ulterioare, şi
Regulamentul (CE) nr. 555/2008 al Comisiei din 27 iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a
Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului privind organizarea comună a pieÅ£ei vitivinicole în ceea ce priveÅŸte programele de sprijin, comerÅ£ul cu ţările terÅ£e, potenÅ£ialul de producÅ£ie ÅŸi privind controalele în sectorul vitivinicol, cu modificările ÅŸi completările ulterioare.   Â
ART. 2     Definiţii    În condiţiile prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:    a) program - un ansamblu coerent de acţiuni de o amploare suficientă pentru a contribui în statele membre ale Uniunii Europene la informarea consumatorilor cu privire la consumul moderat de vin şi la schema de denumiri de origine controlată şi indicaţii geografice, iar în ţările terţe la îmbunătăţirea competitivităţii şi a exportului vinurilor cu denumire de origine controlată, denumită în continuare D.O.C., şi indicaţie geografică, denumită în continuare I.G., sau a vinurilor pentru care se indică soiul viţei-de-vie;    b) măsura de promovare a vinurilor - submăsura de promovare prin informare a vinurilor produse în Uniunea Europeană care constă în acţiuni de informare în statele membre, în scopul informării consumatorilor cu privire la consumul moderat de vin şi la schema de denumiri de origine controlată şi indicaţii geografice, precum şi submăsura de promovare a vinurilor în ţări terţe, în vederea îmbunătăţirii competitivităţii vinurilor cu D.O.C., I.G. sau a vinurilor pentru care se indică soiul viţei-de-vie;    c) ţări terţe - ţări, altele decât statele membre ale Uniunii Europene, denumită în continuare U.E., unde pot fi realizate acţiuni de informare sau de promovare;    d) solicitanţi - pentru submăsura de promovare prin informare a vinurilor produse în U.E.: organizaţii profesionale, organizaţii de producători, asociaţii ale organizaţiilor de producători, organizaţii interprofesionale, care propun programe de promovare a acestor vinuri, iar pentru submăsura de promovare a vinurilor în ţări terţe: societăţi româneşti producătoare de vinuri cu D.O.C. şi/sau I.G. şi/sau de vinuri pentru care se indică soiul viţei-de-vie, organizaţii de producători, organizaţii profesionale şi organizaţii interprofesionale ai căror membri produc şi exportă vinuri cu D.O.C./I.G. sau vinuri pentru care se indică soiul viţei-de-vie, care propun programe de promovare a acestor vinuri;