Inapoi la Cautare

ORDIN 1122 /2006


pentru aprobarea Ghidului privind utilizarea mecanismului "implementare în comun (JI)" pe baza modului II (art. 6 al Protocolului de la Kyoto)


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 04.10.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (04.10.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    8. Unitate a cantităţii atribuite (AAU - Assigned Amount Unit) - reprezintă o parte din cantitatea atribuită şi este egală cu o tonă metrică de CO(2) echivalent, calculată pe baza potenţialului de încălzire globală a fiecărui GHG reglementat de Protocolul de la Kyoto.

    9. Unitate de reducere a emisiilor (ERU - Emission Reduction Unit) - unitatea de măsură pentru reducerile de emisii de GHG rezultate în urma dezvoltării unui proiect JI, care este egală cu o tonă metrică de CO(2) echivalent, calculată pe baza potenţialului de încălzire globală a fiecărui GHG reglementat de Protocolul de la Kyoto.

    10. Data de începere a unui proiect - data la care începe implementarea, construcţia sau acţiunea reală a proiectului. Proiectele începute după anul 2000 pot fi eligibile ca proiecte JI dacă respectă cerinţele prevăzute în deciziile privind aplicarea mecanismului JI.

    11. Perioada de creditare - perioada pentru care reducerile de emisii antropice de la surse sau intensificarea absorbţiilor prin sechestrarea CO(2) pot fi determinate de către o AIE. ERU-urile pot fi eliberate doar pentru o perioadă de creditare ce începe din anul 2008. Participanţii la proiect trebuie să aleagă data de începere a perioadei de creditare care să fie înainte sau după data generării primelor reduceri de emisii de către proiectul JI. Perioada de creditare nu poate fi extinsă mai mult decât durata de viaţă operaţională a proiectului. În general perioada de creditare a proiectelor JI este reprezentată de prima perioadă de angajament al Protocolului de la Kyoto.

    12. Document iniţial de prezentare a proiectului (PIN - Project Idea Note) - documentaţie sumară ce însoţeşte o propunere de proiect JI, care prevede prezentarea participanţilor, descrierea tehnică sumară a proiectului, planificarea activităţii, confirmarea îndeplinirii criteriilor de eligibilitate, situaţia de referinţă şi adiţionalitatea, estimarea reducerilor de emisii, aspecte financiare, prezentarea efectelor sociale şi de mediu ale proiectului.

    13. Document de descriere a proiectului JI (PDD - Project Design Document) - documentaţie specifică, care constituie suportul de analiză pentru aprobarea unui proiect JI. PDD-ul cuprinde informaţii detaliate privind implementarea proiectului, justificarea alegerii situaţiei de referinţă, perioada de desfăşurare şi de creditare a proiectului, planul de monitorizare, estimarea reducerilor de emisii de GHG, descrierea evaluării impactului asupra mediului (potrivit legislaţiei interne a ţării gazdă a proiectului) şi comentariile factorilor implicaţi.

    Pe baza acestui document transmis de către participanţi, AIE va determina îndeplinirea de către proiect a următoarelor condiţii: aprobarea părţilor implicate, posibilitatea realizării reducerilor adiţionale de emisii de GHG şi existenţa unui scenariu de referinţă conservator şi a unui plan de monitorizare corespunzător.

    14. Plan de monitorizare - este inclus în PDD şi reprezintă structura şi modul de monitorizare a ERU-urilor pe toată perioada de creditare a proiectului, monitorizare care trebuie să se realizeze cu metodologii recunoscute, bazându-se pe factori de emisie specifici.

    15. Situaţia de referinţă - scenariul conservator care reprezintă în mod rezonabil emisiile antropice de GHG de la surse sau absorbţiile prin sechestrare a CO(2) care ar apărea în absenţa proiectului JI. Situaţia de referinţă trebuie să acopere emisiile de la toate gazele, sectoarele şi sursele cuprinse în anexa A la Protocolul de la Kyoto, din cadrul graniţelor proiectului. Participanţii la proiect trebuie să justifice alegerea celei mai conservatoare situaţii de referinţă.

    Situaţia de referinţă trebuie să fie stabilită conform anexei B la Decizia 9/CMP.1 privind liniile directoare pentru aplicarea mecanismului JI şi ţinând cont de deciziile ulterioare ale JISC. Având în vedere aceeaşi decizie, JISC este responsabil pentru revizuirea şi modificarea criteriilor privind situaţia de referinţă prezentate în anexa B, luând în considerare şi activitatea organismului executiv al CDM.

    NOTĂ:

    Diferenţa dintre situaţia de referinţă aleasă şi potenţialele emisii de GHG ce vor apărea în urma realizării proiectului JI reprezintă cu aproximaţie reducerile de emisii (ERU-uri) ce vor fi obţinute prin proiectul respectiv în perioada 2008-2012.

    16. Adiţionalitate - este condiţia principală care trebuie îndeplinită pentru ca un proiect să fie considerat JI şi se referă la demonstrarea faptului că reducerea emisiilor de GHG generate de către un proiect JI este suplimentară faţă de ceea ce s-ar fi obţinut în lipsa realizării acestuia. Criteriul adiţionalităţii este îndeplinit acolo unde există o diferenţă pozitivă între emisiile care se regăsesc în scenariul de bază şi emisiile care sunt generate în propunerea de proiect. Tipuri de adiţionalitate (emisii, legală, financiară, tehnologică, investiţională).

    17. Monitorizare - colectarea şi arhivarea tuturor datelor relevante necesare estimării sau măsurării emisiilor de GHG, care apar în cadrul graniţelor proiectelor în timpul perioadei de creditare, precum şi identificarea tuturor surselor potenţiale şi colectarea şi arhivarea datelor privind emisiile semnificative de GHG din afara graniţelor proiectului care pot fi atribuite proiectului în perioada de creditare.

    18. Determinare (validarea) PDD - evaluarea PDD-ului unui proiect JI, dezvoltat pe baza modului II, de către o entitate independentă acreditată (AIE), privind respectarea cerinţelor relevante prevăzute de liniile directoare pentru aplicarea mecanismului JI. Evaluarea ulterioară a cantităţii de reduceri de emisii de GHG generate prin proiecte JI şi CDM ţinând seama de cerinţele asociate mecanismelor JI şi CDM.
<   2   3   4   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic