Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 99 /2021


privind modificarea unor acte normative din domeniul învăţământului, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 17.10.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (17.10.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere faptul că actuala legislaţie, respectiv Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 141/2020
 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcţionare a sistemului de învăţământ şi pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011
, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2021
, şi unele prevederi din Legea nr. 55/2020
 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, îşi încetează efectele odată cu sfârşitul anului şcolar/universitar 2020-2021, pentru a asigura continuitatea în desfăşurarea activităţilor didactice la nivelul sistemului de învăţământ, dat fiind termenul foarte scurt pentru asigurarea cadrului legal necesar şi ştiind că noul an şcolar începe la 1 septembrie, respectiv noul an universitar începe, de regulă, în prima zi lucrătoare a lunii octombrie,

    întrucât atât starea de urgenţă, cât şi starea de alertă se instituie numai în situaţii excepţionale, cu aplicabilitate limitată în timp, iar suspendarea activităţilor didactice de predare şi evaluare, care presupun interacţiunea faţă în faţă, poate să fie dispusă de autorităţile din domeniu şi în afara acestor situaţii deosebite,

    în condiţiile unei potenţiale limitări a interacţiunii la clasă/cursuri sunt imperios necesare asigurarea unui cadru juridic adecvat şi implicit securitatea raporturilor juridice în privinţa asigurării dreptului fundamental la învăţătură,

    având în vedere faptul că neadoptarea prin ordonanţă de urgenţă a acestor măsuri imediate şi a reglementărilor pentru implementarea lor generează disfuncţionalităţi majore cu efecte negative asupra bunei desfăşurări a activităţilor din sistemul naţional de învăţământ, dar şi asupra beneficiarilor dreptului la învăţătură,

    având în vedere prevederile art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2021
 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011
 şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005
 privind asigurarea calităţii educaţiei, precum şi eforturile deosebite întreprinse pentru selectarea experţilor evaluatori internaţionali care, în conformitate cu prevederile actului normativ menţionat, fac parte din comisiile de experţi evaluatori, atât pentru evaluarea la nivel de instituţie organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD), cât şi a domeniilor de studii universitare de doctorat, iar în prezent mai sunt domenii de studii universitare de doctorat pentru care nu s-a reuşit selectarea unui expert internaţional sau pentru care sunt înscrişi în registru unul sau doi experţi, ceea ce limitează numărul de evaluări care pot fi realizate într-o perioadă de timp,

    având în vedere faptul că instituţiile de învăţământ superior interesate au depus cererile de demarare a procesului de evaluare a studiilor universitare de doctorat, până în prezent fiind înregistrate 49 astfel de cereri, că în luna mai au fost demarate procedurile, iar în perioada iunie-iulie au fost realizate primele 13 vizite de evaluare, pentru doar unul dintre IOSUD-urile evaluate fiind finalizate rapoartele de evaluare externă şi parcurse procedurile cu privire la analiza şi aprobarea acestora,

    având în vedere că cele 13 instituţii evaluate gestionează 114 domenii de studii universitare de doctorat, care au fost la rândul lor evaluate extern, şi ştiind că procedurile se desfăşoară în format mixt - atât prin întâlniri online, cât şi prin vizite la faţa locului, iar durata minimă a unui proces de evaluare este de 157 de zile (mai mult de 5 luni),

     ştiind că în lunile septembrie-decembrie se vor desfăşura 36 de vizite de evaluare, pentru care procedurile au fost demarate deja, ceea ce presupune analiza la nivel instituţional, precum şi la nivelul a 228 de domenii de studii universitare de doctorat, iar, în conformitate cu prevederile legale, evaluarea la nivel de IOSUD şi a domeniilor de studii universitare de doctorat se desfăşoară concomitent,

    având în vedere faptul că procedurile de evaluare sunt coordonate de un membru al Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), în calitate de director de misiune, şi că la data de 30 septembrie se încheie mandatele a 10 dintre membrii Consiliului, existând astfel riscul ca procesul de evaluare a studiilor universitare de doctorat să fie perturbat de o manieră importantă, având în vedere complexitatea acestuia, gradul de noutate, precum şi necesitatea de a gestiona un număr ridicat de evaluări într-un interval de timp extrem de limitat,

    ştiind că, potrivit cadrului normativ în vigoare pe durata stării de alertă, în instituţiile şi autorităţile publice se suspendă orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcţiilor vacante şi temporar vacante, cu anumite excepţii, iar în acelaşi timp este necesară organizarea concursului de selecţie pentru membrii Consiliului ARACIS, precum şi pentru ocuparea posturilor din cadrul Direcţiei generale pentru implementarea proiectului „România Educată“, direcţie nou-înfiinţată în cadrul Ministerului Educaţiei, prin Hotărârea Guvernului nr. 369/2021
 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare,

     întrucât perioada de timp până la începerea noului an universitar este foarte scurtă, instituţiile de învăţământ superior, respectiv cadrele didactice trebuie să ştie cum să îşi organizeze activitatea de predare-învăţare-evaluare, prin asigurarea atât a dreptului la educaţie, cât şi la sănătate al elevilor/studenţilor,

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic