Pentru a asigura resurse financiare suplimentare contribuabililor care intră în sfera impozitului specific unor activităţi prin reducerea sarcinii fiscale privind impozitul specific, ţinând cont de faptul că, în continuare, pe perioada stării de alertă anumite activităţi din sfera impozitului specific unor activităţi nu pot fi desfăşurate, având în vedere necesitatea dezvoltării unei rezerve europene de contramăsuri medicale, de echipamente medicale de terapie intensivă şi de echipamente individuale de protecţie, destinate combaterii ameninţărilor transfrontaliere grave pentru sănătate, în contextul epidemiei de COVID-19 şi faptul că taxa pe valoarea adăugată nu reprezintă un cost eligibil în cadrul acordului de grant încheiat în acest sens cu Comisia Europeană, pentru eliminarea neconcordanţelor apărute în procesul de legiferare/implementare, în vederea realizării de corelări tehnice necesare asigurării unei aplicări unitare, neinterpretative, a bonificaţiei acordate pentru achitarea obligaţiilor fiscale privind impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microîntreprinderilor la termenele scadente, precum şi pentru continuarea susţinerii realizării obiectivelor urmărite prin acordarea bonificaţiei la plată, respectiv de a stimula achitarea obligaţiilor fiscale la termenele scadente, specifice fiecărei categorii de contribuabili, în vederea prelungirii aplicării unor măsuri fiscale benefice mediului de afaceri în contextul în care pandemia SARS-CoV-2 a generat dificultăţi de natură financiară pentru majoritatea întreprinderilor, acestea confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, având în vedere impactul major asupra mediului economic generat deja pe durata stării de urgenţă, respectiv de alertă, în considerarea faptului că măsurile instituite de autorităţile publice competente, în contextul pandemiei SARS-CoV-2, au restrâns, pe perioada pentru care a fost instituită starea de urgenţă, respectiv de alertă, unele drepturi şi libertăţi fundamentale, între care se regăsesc şi dreptul la liberă circulaţie şi libertatea economică, având în atenţie necesitatea adoptării unor instrumente care să protejeze mediul de afaceri şi sistemul economic, în contextul în care, prin măsurile impuse de autorităţi, sectorul turismului este unul dintre cele mai afectate, văzând şi necesitatea asigurării financiare pentru desfăşurarea optimă a activităţilor publice în domeniul gospodăririi apelor, la Marea Neagră, al căror titular este Administraţia Naţională „Apele Române“ - Administraţia Bazinală Dobrogea-Litoral, necesitate care reclamă asigurarea lichidităţilor şi fluxurilor de numerar, inclusiv pentru instituţiile publice, dat fiind că, în considerarea acestei situaţii extraordinare, se impune o acţiune decisivă cu un impact ridicat pentru asigurarea lichidităţii şi revenirea sectorului de turism şi agrement, fiind vitală continuarea serviciilor de interes public, în condiţii de siguranţă pentru cetăţeni, ţinând seama de faptul că nepromovarea prezentului act normativ ar avea consecinţe negative, în sensul că: - ar fi necesar un efort bugetar considerabil pentru finanţarea taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor realizate în cadrul proiectului de constituire a rezervei europene, iar lipsa lichidităţilor ar putea pune în pericol realizarea acestui proiect; – în cazul plătitorilor de impozit pe veniturile microîntreprinderilor ar conduce la aplicarea neunitară a bonificaţiilor; – ar conduce la scăderea numărului operatorilor din sfera impozitului specific din circuitul economic, precum şi a locurilor de muncă create de aceştia; – o lipsă bruscă sau chiar indisponibilitate de lichiditate poate antrena chiar insolvabilitatea operatorilor din piaţă, cu efecte grave asupra mediului de afaceri şi implicit asupra veniturilor statului, dar şi faptul că acest lucru, pe termen scurt şi mediu, poate afecta grav situaţia economică a operatorilor de plajă şi situaţia angajaţilor acestora, cu posibile consecinţe chiar şi pe termen lung, având în vedere că elementele sus-menţionate vizează interesul public şi strategic, sunt o prioritate a programului de guvernare şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă. În temeiul
art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,