Luând în considerare faptul că în perioada 2014-2020 România va fi beneficiara unor importante alocări financiare de la Uniunea Europeană, fapt ce impune luarea tuturor măsurilor necesare pentru derularea fondurilor destinate finanţării politicii agricole comune şi pentru a asigura o capacitate ridicată de absorbţie a acestor fonduri, având în vedere că reforma politicii agricole comune aduce o schimbare fundamentală faţă de perioada 2007-2014, cu noi reglementări de care fermierii trebuie să ţină cont urgent în activitatea lor viitoare, ţinând cont de necesitatea creării cadrului adecvat şi eficient pentru managementul şi implementarea tehnică şi financiară a fondurilor europene acordate României prin noua politică agricolă comună, considerând că procesul de absorbţie a fondurilor europene poate fi afectat în mod negativ din cauza discriminării personalului din cadrul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură în ceea ce priveşte diferenţele de natură salarială ale acestuia faţă de personalul din cadrul celeilalte agenţii de plată din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, faţă de personalul din autorităţile de management aflate în structura Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale: Direcţia generală pescuit - Autoritatea de management pentru Programul operaţional pentru pescuit şi Direcţia generală dezvoltare rurală - Autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, dar şi faţă de personalul din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, având în vedere: -
Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a
Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94,
(CE) nr. 2.799/98,
(CE) nr. 814/2000,
(CE) nr. 1.290/2005 şi
(CE) nr. 485/2008 ale Consiliului; -
Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor norme privind plăţile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune şi de abrogare a
Regulamentului (CE) nr. 637/2008 al Consiliului şi a
Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului; -
Regulamentul delegat (UE) nr. 639/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a
Regulamentului (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a unor norme privind plăţile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune şi de modificare a anexei X la regulamentul menţionat; -
Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a
Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare; -
Regulamentul (UE) nr. 1.310/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a anumitor dispoziţii tranzitorii privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR), de modificare a
Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte resursele şi repartizarea acestora pentru anul 2014 şi de modificare a
Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului şi a
Regulamentelor (UE) nr. 1.307/2013,
(UE) nr. 1.306/2013 şi
(UE) nr. 1.308/2013 ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte aplicarea acestora în anul 2014; -
Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a
Regulamentelor (CEE) nr. 922/72,
(CEE) nr. 234/79,
(CE) nr. 1.037/2001 şi
(CE) nr. 1.234/2007 ale Consiliului; - Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 3.831 din 16 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, în considerarea faptului că nepromovarea prezentului act normativ în regim de urgenţă poate avea consecinţe nefavorabile atât în plan financiar, cât şi în plan social, în principal prin neaccesarea în condiţii optime a sprijinului financiar pus la dispoziţia României prin Pilonul I pentru perioada 2015-2020, pentru care au fost alocate României fonduri în valoare de circa 10 miliarde euro, cu impact deosebit de grav asupra vieţii economice şi sociale, întrucât agricultura reprezintă una dintre priorităţile absolute ale Guvernului,