Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 42 /2017


pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 19.01.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (19.01.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere că, în calitatea sa de stat membru cu drepturi depline al Uniunii Europene, României îi revine sarcina de a transpune şi implementa directivele adoptate de Uniunea Europeană,

    luând în considerare faptul că România are obligaţia transpunerii Directivei (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE în ceea ce priveşte schimbul automat obligatoriu de informaţii în domeniul fiscal până la data de 4 iunie 2017, având totodată obligaţia de a comunica Comisiei textul acestor măsuri,

    ţinând cont că statele membre urmează să aplice măsurile respective de la data de 5 iunie 2017,

    în considerarea faptului că orice întârziere a autorităţilor române poate conduce la declanşarea acţiunii de neîndeplinire a obligaţiilor de stat membru, potrivit art. 258 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene
,

    pentru evitarea impunerii sancţiunilor împotriva României conform art. 260 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene
 care accelerează mecanismul de impunere a sancţiunilor pecuniare în cazul în care Comisia Europeană sesizează Curtea de Justiţie a Uniunii Europene cu privire la faptul că România nu şi-a îndeplinit obligaţia de a comunica măsurile de transpunere a unei directive în conformitate cu o procedură legislativă,

    având în vedere Comunicarea (2017)/C 18/02 potrivit căreia Comisia Europeană va solicita Curţii de Justiţie a Uniunii Europene să aplice statelor membre care depăşesc termenul de transpunere a directivelor atât penalităţi cu titlu cominatoriu, cât şi o sumă forfetară care, în cazul României, potrivit Comunicării COM [C(2016)5091] va fi de minimum 1.849.000 euro,

    luând în considerare necesitatea depunerii tuturor diligenţelor pentru transpunerea în termen a Directivei 2016/881/UE şi notificarea măsurilor de transpunere înainte de sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene,

    ţinând cont că schimbul automat de informaţii privind rapoartele pentru fiecare ţară în parte între statele membre contribuie la descurajarea planificării fiscale agresive practicate de grupul de întreprinderi multinaţionale, întrucât acestea vor dispune de informaţiile necesare pentru a depista grupurile de întreprinderi multinaţionale care practică planificarea fiscală agresivă şi pentru a reacţiona în mod corespunzător,

    având în vedere că printre consecinţele planificării fiscale agresive se numără deducerile duble atât în statul de origine, cât şi în statul de rezidenţă, dubla neimpozitare, adică nici în statul de origine, nici în statul de rezidenţă al grupului, ceea ce conduce la reducerea bazei de impozitare şi, implicit, la reducerea nivelului impozitelor,

    luând în considerare că lipsa unor cerinţe în materie de transparenţă impuse grupurilor de întreprinderi multinaţionale privind structura, politica lor de stabilire a preţurilor de transfer, precum şi tranzacţiile lor interne cu părţi afiliate permit acestora transferul artificial de venituri importante către ţări avantajoase din punct de vedere fiscal pentru a-şi reduce impozitele, ceea ce are un impact negativ asupra bugetului de stat datorită nealocării profitului în jurisdicţia în care îşi desfăşoară activitatea,

    ţinând cont că adoptarea acestor măsuri în regim de urgenţă va obliga grupurile de întreprinderi multinaţionale să aloce corect profiturile în funcţie de jurisdicţiile fiscale în care îşi desfăşoară activitatea,

    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic