Având în vedere că scopul
Legii nr. 218/2008 pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale îl constituie înlăturarea discrepanţelor existente între persoanele care au desfăşurat activităţi încadrate în grupele I şi II de muncă înainte de data de 1 aprilie 2001, ţinând cont că dispoziţiile acestei legi s-au extins şi asupra asiguraţilor sistemului public care au desfăşurat activităţi încadrate în condiţii speciale şi deosebite după această dată, luând în considerare faptul că situaţia persoanelor care au desfăşurat activităţi încadrate în grupele I şi II de muncă înainte de data de 1 aprilie 2001 a fost reglementată prin
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 100/2008 pentru completarea
Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, ca urmare a promulgării
Legii nr. 218/2008 s-a ajuns în situaţia, fără precedent, ca aceeaşi problematică să fie dublu reglementată, sub două forme diferite, astfel încât
art. 78^2 din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde conţinuturi diferite. În considerarea faptului că această activitate necesită o logistică specială şi presupune o procedură complexă de lucru, pentru a evita eventualele disfuncţionalităţi ce pot să apară din aplicarea simultană a două acte normative cu conţinut similar, luând în considerare faptul că Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse este responsabil, potrivit legii, de buna organizare şi gestionare a operaţiunii de recalculare a pensiilor potrivit actelor normative specifice în vigoare, dispunând atât de experienţa, cât şi de capacitatea tehnică necesară gestionării bugetului asigurărilor sociale de stat, ţinând cont de categoria deosebită de persoane care face obiectul reglementărilor în discuţie, constituită în principal din foşti lucrători în domeniul siderurgiei, în zone de radiaţii şi în minerit, precum şi presiunea socială care se exercită în prezent pe acest subiect, întrucât unele prevederi din ambele acte normative, aplicându-se în aceeaşi perioadă, pot produce efecte diferite pentru persoane aflate în situaţii identice, având în vedere faptul că aceste aspecte constituie o situaţie extraordinară care vizează interesul public şi a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune promovarea prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru soluţionarea conflictului rezultat din succesiunea în timp a celor două acte normative. În temeiul
art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I