Având în vedere faptul că sectorul transporturilor de bunuri poate influenţa pe orizontală evoluţia preţurilor în întreaga economie naţională, precum şi necesitatea menţinerii competitivităţii la nivel internaţional a transportului de călători,    pentru a preîntâmpina posibilele efecte negative ale creşterii nivelului de accize pentru motorină cu 70 euro/1.000 litri începând cu data de 1 aprilie 2014 pentru sectorul transporturilor de bunuri şi de persoane, se prevede acordarea unui nivel de accize diferenţiat cu 40 euro/1.000 litri faţă de nivelul standard, cu respectarea procedurilor specifice în domeniul ajutorului de stat.    În considerarea faptului că această măsură este compatibilă cu prevederile art. 7 din
Directiva 2003/96/CE a Consiliului din 27 octombrie 2003 privind restructurarea cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice ÅŸi a electricităţii,    luând în considerare faptul că această situaÅ£ie aduce atingere interesului public general ÅŸi constituie un motiv de urgenţă deosebită ÅŸi extraordinară, a cărui reglementare nu poate fi amânată,    în temeiul art. 115 alin. (4) din ConstituÅ£ia României, republicată,    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.   Â
ART. I     După alineatul (5) al articolului 176 din
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se introduc două noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu următorul cuprins:    "(6) Este supusă unui nivel al accizelor diferenţiat, stabilit prin diminuarea cu 40 euro/1.000 litri, respectiv cu 47,34 euro/tonă, a nivelului standard prevăzut pentru motorină în anexa nr. 1, motorina utilizată drept carburant pentru motor în următoarele scopuri:    a) transport rutier de mărfuri în cont propriu sau pentru alte persoane, cu autovehicule sau ansambluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului rutier de mărfuri şi cu o greutate brută maximă autorizată de cel puţin 7,5 tone;    b) transportul de persoane, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public local de persoane, cu un autovehicul din categoria M2 sau M3, definit în
Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European ÅŸi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor ÅŸi remorcilor acestora, precum ÅŸi a sistemelor, componentelor ÅŸi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective.    (7) Reducerea nivelului accizelor prevăzută la alin. (6) se realizează prin restituirea sumelor reprezentând diferenÅ£a dintre nivelul standard al accizelor ÅŸi nivelul accizelor diferenÅ£iat prevăzut la alin. (6) către operatorii economici licenÅ£iaÅ£i în Uniunea Europeană. CondiÅ£iile, procedura ÅŸi termenele de restituire se stabilesc prin hotărâre a Guvernului."   Â
ART. II