Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 132 /2022


privind modificarea şi completarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 06.12.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (06.12.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    În vederea reducerii decalajului fiscal rezultat din evaziunea şi frauda fiscală şi a impactului negativ al acestora asupra nivelului încasărilor la bugetul general consolidat al statului,

    luând în considerare necesitatea asigurării unor condiţii de concurenţă şi echitate fiscală în rândul tuturor contribuabililor şi pentru combaterea creşterii inegalităţilor, în special prin raportare la contribuabilii care se conformează regulilor fiscale,

    în vederea reducerii evaziunii şi fraudei fiscale din domeniul comercializării bunurilor cu risc fiscal ridicat, indiferent de modul de organizare a transportului acestora, cu impact asupra dezvoltării sociale în ansamblu, în special prin creşterea resurselor bugetului general consolidat al statului, cu influenţă directă asupra finanţării cheltuielilor de interes public şi a nivelului investiţiilor publice,

    având în vedere solicitările repetate ale reprezentanţilor mediului de afaceri, cu privire la necesitatea adaptării sistemelor informatice şi a metodologiilor de lucru ale contribuabililor la cerinţele de conformare care privesc declararea bunurilor cu risc fiscal ridicat care presupun modificări însemnate ale sistemelor informatice şi atragerea unor resurse umane suplimentare,

    în vederea evitării unui blocaj la nivelul contribuabililor care desfăşoară activităţi în domeniul comerţului şi transportului de bunuri cu risc fiscal ridicat, cu consecinţe negative atât în ceea ce priveşte desfăşurarea în viitor a activităţii, cât şi acumularea de noi datorii către bugetul general consolidat al statului, ca urmare a dificultăţii privind plata la termen a obligaţiilor fiscale datorate,

    întrucât neadoptarea în regim de urgenţă a unor măsuri pentru o mai bună monitorizare a circulaţiei bunurilor şi valorificarea în mod operativ a datelor şi informaţiilor obţinute generează un risc crescut de proliferare a fenomenelor de fraudă şi evaziune fiscală, cu consecinţă directă asupra încasărilor bugetare, cu impact direct asupra deficitului bugetar, mai ales în actualul context pandemic şi geopolitic,

    ţinând cont de faptul că, la elaborarea profilelor organelor statutare ale băncilor de dezvoltare, administrate în sistem dualist, descrierea rolurilor acestora şi criteriilor de selecţie pentru fiecare poziţie, este necesar a fi luate în calcul atribuţiile specifice poziţiei de preşedinte al Consiliului de supraveghere, această poziţie necesitând totodată şi obţinerea avizului distinct al autorităţii de rezoluţie,

    având în vedere importanţa funcţiei de supraveghere exercitată de consiliul de supraveghere al băncilor de dezvoltare administrare în sistem dualist, a faptului că preşedintele consiliului veghează la funcţionarea generală eficace a acestuia şi luând în considerare faptul că în prezent Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată
, cu modificările şi completările ulterioare, nu face referire la modalitatea de numire a primului preşedinte al consiliului de supraveghere prin actul constitutiv,

    întrucât neadoptarea în regim de urgenţă a prezentei ordonanţe de urgenţă duce la imposibilitatea acţionarului de a duce la finalizare operaţiunile legate de înregistrarea şi autorizarea băncii şi implicit la imposibilitatea statului român de a atinge ţintele şi termenele asumate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, respectiv 31 decembrie 2022,

    în vederea alinierii la cerinţele de reglementare şi dispoziţiile Ordinului Băncii Naţionale a României nr. 7/2021
 privind amortizorul aferent instituţiilor de credit autorizate în România şi identificate drept alte instituţii de importanţă sistemică (O-SII), ţinând cont de mărimea, natura, precum şi amploarea şi complexitatea riscurilor inerente modelului de afaceri şi activităţilor instituţiilor de credit,

    în contextul procesului de fuziune pe care EximBank - S.A., în calitate de societate absorbantă, îl desfăşoară cu Banca Românească - S.A., în calitate de bancă absorbită, luând în considerare mărimea, natura, precum şi amploarea şi complexitatea riscurilor inerente modelului de afaceri şi activităţilor instituţiei de credit tip O-SII, postfuziune, precum şi ţinând cont de dispoziţiile art. 137 alin. (1) din Legea nr. 31/1990, republicată
, cu modificările şi completările ulterioare, şi luând în considerare faptul că procesul de fuziune trebuie finalizat până la data de 31 decembrie 2022, termen asumat prin hotărârile adunărilor generale ale acţionarilor,

    ţinând cont de urgenţa creării cadrului legal necesar în vederea utilizării unor instrumente financiare aferente procesului de administrare a datoriei publice pe care Ministerul Finanţelor le are în vedere în perioada următoare,

    având în vedere obiectivele Ministerului Finanţelor în administrarea datoriei publice guvernamentale prevăzute în Strategia de administrare a datoriei publice pe termen mediu privind asigurarea necesarului de finanţare al administraţiei publice centrale pe fondul minimizării costurilor pe termen mediu şi lung, precum şi limitarea riscurilor asociate portofoliului datoriei publice guvernamentale,

    ţinând cont de contextul actual de piaţă marcat de creşterea incertitudinilor şi volatilităţii în pieţele financiare ca urmare a efectelor conflictului geopolitic din regiune care impune necesitatea diversificării surselor de finanţare ale statului pentru acoperirea deficitului bugetar şi refinanţarea datoriei publice, prin intermediul unor instrumente noi, prin accesarea pieţelor externe în alte valute decât în euro, precum şi prin utilizarea obligaţiunilor verzi, sociale şi a celor de dezvoltare durabilă,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic