Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 104 /2021


privind înfiinţarea Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 20.10.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (20.10.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Provocările, riscurile şi ameninţările de securitate din spaţiul cibernetic s-au intensificat în ultimii ani, iar securitatea cibernetică a devenit o necesitate ce implică abordări integrate, cuprinzătoare, adoptarea de strategii de securitate cibernetică, noi şi permanente, investiţii financiare semnificative şi adaptări organizaţionale rapide şi ambiţioase.

    Având în vedere faptul că ameninţările cibernetice nu au o adresă clară naţională a unui expeditor, nu sunt blocate la graniţele statale, au un profund caracter asimetric, întrucât, cu resurse relativ limitate, un individ sau un grup de indivizi, afiliaţi sau nu cu structuri guvernamentale, pot genera incidente cu efecte perturbatoare semnificative cu impact destabilizator la nivel statal sau al unui sector economic,

    ţinând cont de faptul că atât statele membre ale Uniunii Europene, cât şi multe alte state, inclusiv NATO în anul 2016, au recunoscut spaţiul cibernetic ca fiind un spaţiu de confruntare şi domeniu operaţional, alături de domeniile terestru, aerian, cosmic şi maritim,

    considerând că, pentru asigurarea unui nivel ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice care stau la baza furnizării serviciilor esenţiale la nivelul României ca stat membru al Uniunii Europene, implementarea Directivei UE 2016/1.148 a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 iulie 2016 privind măsuri pentru un nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi a sistemelor informatice în Uniune este vitală pentru activităţile economice şi societale şi, în special, pentru funcţionarea pieţei interne,

    ca urmare a evaluării de către Comisia Europeană a activităţii de implementare a Directivei UE 2016/1.148 la nivelul României, unde au fost constatate întârzieri şi neconformităţi în abordarea naţională,

    ca urmare a Regulamentului (UE) 2021/887 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 mai 2021 de înfiinţare a Centrului de competenţe european industrial, tehnologic şi de cercetare în materie de securitate cibernetică şi a Reţelei de centre naţionale de coordonare, găzduit în România,

    având în vedere obligaţiile naţionale ce revin României din Strategia de securitate cibernetică a Uniunii Europene pentru deceniul digital, având la bază Comunicarea comună către Parlamentul European şi Consiliu JOIN(2020) 18 final din 16 decembrie 2020,

    motivat de faptul că în primul rând transformarea digitală expune statul, societatea, economia şi cetăţenii unor ameninţări şi atacuri cibernetice asimetrice caracterizate prin costuri scăzute şi prin faptul că atacatorul deţine iniţial avantaje,

    motivat de necesitatea dezvoltării capabilităţilor de răspuns care trebuie să evolueze în acelaşi timp cu atacurile cibernetice, atât prin prevenţie, cât şi prin reacţie şi intervenţie specializată, de înaltă pregătire şi adaptată noilor tipuri de atacuri cibernetice,

    motivat de necesitatea consolidării rezilienţei cibernetice, în contextul creşterii frecvenţei şi a complexităţii atacurilor cibernetice împotriva infrastructurilor ce susţin servicii esenţiale pentru societatea şi economia românească ce pot conduce la situaţii extraordinare de blocare a unor infrastructuri vitale dintr-o arie largă de domenii publice şi private,

    având ca obiectiv gestionarea ameninţărilor cibernetice, în măsura în care riscurile asociate sunt foarte reale şi semnificative, pentru prevenirea nesiguranţei, a pierderilor economice sau a impactului asupra activităţilor,

    mai mult, pentru o prezenţă mai activă a României pe harta mondială a statelor cu capacităţi de reacţie şi intervenţie ridicate şi, nu în ultimul rând, pentru ca România să devină un pol/nod de influenţă cibernetică regional/global şi, implicit, pentru consolidarea imaginii internaţionale a ţării,

    ţintind ca noua instituţie să devină o instituţie de anvergură internaţională care să poziţioneze ferm România ca un lider recunoscut în securitatea cibernetică,

    apreciind că cele de mai sus constituie premisele unei situaţii de urgenţă şi extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic