Inapoi la Cautare

ORD DE URGENŢĂ 65 /2022


privind reglementarea unor măsuri pentru stingerea unor obligaţii fiscale şi bugetare ale Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" - S.A.


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.05.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.05.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Având în vedere obligaţia Guvernului de a recupera cu celeritate ajutorul de stat declarat nelegal prin Decizia (UE) 2021/69 a Comisiei din 24 februarie 2020 privind ajutorul de stat SA.43549 (2017/C) (ex2017/FC) (ex2016/NN) (ex2015/EO) pus în aplicare de România în favoarea CFR Marfă, notificată cu numărul C(2020) 1115, acordat Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă“ - S.A., denumit în continuare operator de transport feroviar de marfă, şi faptul că nerecuperarea urgentă a ajutorului de stat poate conduce la costuri accesorii a căror valoare poate dubla suma declarată ca ajutor de stat,

    luând în considerare configuraţia transportului de marfă la nivel european în contextul geopolitic actual, se impune asigurarea unui climat economic favorabil pentru operatorii de transport feroviar de marfă.

    Ţinând cont de necesitatea creşterii spaţiului de manevră în zonele transfrontaliere şi de necesitatea eliberării urgente a unor linii de cale ferată de materialul rulant aflat pe aceste linii, pentru care este necesară identificarea unor soluţii de relocare,

    întrucât prin strategia de recuperare a ajutorului de stat de care a beneficiat operatorul feroviar de marfă s-a propus Comisiei Europene un mijloc alternativ de stingere a creanţei reprezentând ajutor de stat, bazat pe o procedură derogatorie faţă de prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
, cu modificările şi completările ulterioare, care să permită şi darea în plată a bunurilor mobile ale operatorului din sectorul transportului feroviar de marfă, inclusiv a titlurilor de participare, în vederea stingerii obligaţiilor fiscale şi bugetare ale acestui operator,

    în lipsa unui mecanism alternativ de rambursare a ajutorului de stat declarat nelegal de către operatorul de transport feroviar de marfă, reglementat prin legislaţia internă, riscul închiderii necontrolate a societăţii, ca urmare a demersurilor de executare silită a companiei, şi al eliminării bruşte a acesteia de pe piaţa de transport feroviar de marfă este iminent, afectând în mod direct industriile strategice şi clienţii deserviţi de către companie.

    Stingerea creanţelor fiscale şi bugetare administrate de Ministerul Finanţelor, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, poate fi asigurată prin trecerea unor active în proprietatea publică sau privată a statului, evitându-se astfel acumularea de datorii şi arierate faţă de bugetul de stat.

    Implementarea strategiei de rambursare a ajutorului de stat a fost condiţionată de obţinerea următoarelor date: valoarea de evaluare, respectiv valoarea de piaţă şi de lichidare, a activelor societăţii, analiza contractelor de transport feroviar de marfă sub aspectul profitabilităţii şi analiza activităţii operaţionale. Numai după definitivarea demersurilor de obţinere a acestor informaţii s-a putut alege cea mai eficientă variantă de implementare a Deciziei Comisei Europene. Astfel s-a concluzionat că modalitatea prezentă aleasă, care include darea în plată a activelor, este singura care poate răspunde cerinţelor Comisiei Europene, atât pentru recuperarea ajutorului de stat, cât şi pentru restabilirea echilibrului concurenţial.

    Consecinţa neimplementării urgente a unei derogări de la art. 263 din Legea nr. 207/2015
, cu modificările şi completările ulterioare, o reprezintă riscul recepţionării unui refuz din partea Comisiei Europene cu privire la mecanismul de dare în plată propus pentru rambursarea ajutorului de stat acordat operatorului de transport feroviar de marfă, motivat de faptul că recuperarea în natură în forma propusă nu este permisă de legislaţia naţională.

    Având în vedere că operatorul de transport feroviar de marfă va stinge impozitele şi/sau contribuţiile prin operaţiunea de dare în plată, se vor achita inclusiv creanţele prevăzute de art. 6^1 din Legea nr. 241/2005
 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările şi completările ulterioare.

    Ţinând cont de faptul că orice întârziere în adoptarea măsurilor prezentate poate periclita activitatea de transport feroviar de marfă şi poate afecta decisiv industriile direct dependente de operatorul de transport feroviar de marfă, iar, în ceea ce priveşte punerea în aplicare a Deciziei (UE) 2021/69 a Comisiei din 24 februarie 2020 privind ajutorul de stat SA.43549 (2017/C) (ex2017/FC) (ex2016/NN) (ex2015/EO) pus în aplicare de România în favoarea CFR Marfă, notificată cu numărul C(2020) 1115, creşte riscul declanşării procedurii de infringement faţă de statul român de către Comisia Europeană,

    având în vedere contextul actual geopolitic generat de conflictul militar din regiunea Mării Negre, când transportul de marfă pe calea ferată a preluat o parte din transportul de pe căile navigabile,

    ţinând cont că aceste aspecte vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public,

    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată
,

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic