────────── Aprobate prin
ORDINUL nr. 2.719 din 6 martie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 27 martie 2023.──────────
CAP. I Stoparea şi recuperarea ajutorului de minimis dispuse de Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană ca urmare a monitorizării ajutoarelor de minimis acordate în baza Schemei de ajutor de minimis pentru susţinerea editării revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, gestionată de Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană
ART. 1 (1) Ministerul Culturii (MC), prin Direcţia cultură scrisă şi creaţie contemporană (DCSCC) - Compartimentul cultură scrisă şi Direcţia economică (DE), are obligaţia monitorizării ajutoarelor de minimis acordate, în calitatea sa de furnizor de ajutor de minimis. (2) Procesul de monitorizare a ajutorului de minimis este un proces continuu care începe la data semnării contractului de finanţare între beneficiar şi furnizor şi se încheie în momentul în care beneficiarul şi-a îndeplinit integral obligaţiile cuprinse în prevederile specifice din contractul încheiat de beneficiar cu Ministerul Culturii şi prevăzute în legislaţia incidentă, inclusiv în prevederile schemei de ajutor de minimis. (3) Procesul de monitorizare prevăzut la alin. (2) se realizează la depunerea fiecărui raport de progres, prin verificări de documente, solicitări de informaţii şi/sau documente de la beneficiar, prin introducerea datelor şi plăţilor efectuate în sistemul RegAS, precum şi prin controale la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau, după caz, la filialele ori punctele de lucru ale acestuia/acestora. (4) Personalul desemnat conform alin. (1) are obligaţia de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), beneficiarului ajutorului de minimis lista documentelor sau, după caz, informaţiile pe care le consideră relevante în cadrul procesului de monitorizare, iar beneficiarul are obligaţia de a transmite documentele sau informaţiile solicitate în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării. (5) Personalul desemnat conform alin. (1) are obligaţia de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte, data la care urmează să aibă loc controlul la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau, după caz, la filialele sau punctele de lucru ale acestuia/acestora. (6) Controalele prevăzute la alin. (3) se efectuează pe baza aprobării directorului DCSCC şi a directorului DE, în urma propunerilor justificate ale personalului desemnat potrivit alin. (1). (7) În cazul în care, din motive temeinice şi obiective, beneficiarul se află în imposibilitatea de a asigura condiţiile de efectuare a controlului la data comunicată potrivit alin. (5), în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la aceasta va putea solicita reprogramarea controlului la o dată ulterioară.
ART. 2 (1) În situaţia în care personalul desemnat în conformitate cu art. 1 alin. (1) pentru monitorizarea schemei de ajutor de minimis constată nerespectarea condiţiilor prevăzute în
Schema de ajutor de minimis