ART. 1 (1) Toate societăţile de asigurare autorizate să practice asigurarea de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de către autovehicule înmatriculate în România au obligaţia de a transmite, în termenele prevăzute la art. 4, 5 şi 6, către baza de date unică (CEDAM) informaţii complete privind poliţele de asigurare RCA încheiate direct sau prin intermediari. (2) Informaţiile utilizate pentru identificarea autove-hiculelor asigurate în baza de date a Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor sunt: numărul de înmatriculare, seria de caroserie şi seria, respectiv numărul cărţii de identitate. (3) Nu fac obiectul transmiterii către baza de date informaţiile referitoare la poliţe de asigurare încheiate pentru autovehicule înmatriculate în afara României sau având perioada de valabilitate de o lună.
ART. 2 (1) Accesul la baza de date se realizează prin intermediul unor certificate calificate pentru semnătură electronică. (2) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor dispune aprobarea sau revocarea acestor certificate.
ART. 3 Datele se transmit în format electronic, utilizându-se formatul de fişier, criteriile de validare şi nomenclatoarele stabilite de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi de administratorul bazei de date.
ART. 4 În conformitate cu prevederile
art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 189/2005, datele aferente unei poliţe de asigurare se transmit către baza de date în termen de cel mult 5 zile de la data încheierii (emiterii) asigurării.
ART. 5 Orice actualizare a informaţiilor referitoare la poliţele înscrise în evidenţa CEDAM se transmite către baza de date în termen de cel mult 20 de zile de la data apariţiei factorului care a generat modificarea datelor.
ART. 6