9. risc de piaţă - riscul înregistrării de pierderi sau al nerealizării profiturilor estimate, care apare din fluctuaţiile pe piaţă ale preţurilor, ratei dobânzii şi cursului valutar; 10. risc de subscriere - riscul înregistrării de pierderi sau al nerealizării profiturilor estimate, care apare ca urmare a faptului că situaţiile economice sau rata de apariţie a incidentelor s-au schimbat faţă de previziunile făcute la data tarifării primelor de asigurare; 11. risc de lichiditate - riscul înregistrării de pierderi sau al nerealizării profiturilor estimate, ce rezultă din imposibilitatea asigurătorilor de a onora în orice moment obligaţiile de plată pe termen scurt, fără ca aceasta să implice costuri sau pierderi ce nu pot fi suportate de asigurători. 12. risc operaţional - riscul înregistrării de pierderi sau al nerealizării profiturilor estimate, care este determinat de factori interni (derularea neadecvată a unor activităţi interne, existenţa unui personal sau unor sisteme informatice necorespunzătoare etc.) sau de factori externi (condiţii economice, schimbări în mediul financiar, progrese tehnologice etc.); 13. risc juridic - componentă a riscului operaţional, apărut ca urmare a neaplicării sau a aplicării defectuoase a dispoziţiilor legale ori contractuale, care afectează negativ operaţiunile sau situaţia asigurătorilor; 14. risc reputaţional - riscul înregistrării de pierderi sau al nerealizării profiturilor estimate, ca urmare a publicităţii negative care conduce la lipsa încrederii publicului în integritatea asigurătorilor.
ART. 2 (1) Obiectivele controlului intern constau în: a) desfăşurarea activităţii în condiţii de eficienţă şi rentabilitate; b) furnizarea unor informaţii corecte, relevante, complete şi oportune structurilor implicate în luarea deciziilor în cadrul asigurătorilor şi utilizatorilor externi ai informaţiilor; c) asigurarea conformităţii activităţilor asigurătorilor cu cadrul legal şi cu politicile şi procedurile proprii. (2) În vederea îndeplinirii obiectivelor de control intern, asigurătorii trebuie să îşi organizeze un sistem de control intern care se compune din următoarele elemente aflate în strânsă corelare: a) rolul şi responsabilităţile consiliului de administraţie şi conducerii executive; b) identificarea şi evaluarea riscurilor; c) activităţile de control şi separarea responsabilităţilor;