Inapoi la Cautare

NORMĂ din /2006


privind principiile de organizare ale unui sistem de control intern şi management al riscului la asigurători


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 03.07.2006 și 15.09.2009 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 03.07.2006 și 15.09.2009 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    ART. 1

    În sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

    1. managementul riscului - un set de proceduri prin intermediul cărora asigurătorul ia măsuri pentru a evalua, monitoriza şi controla influenţa evenimentelor trecute şi potenţial viitoare care ar putea avea un impact negativ asupra activităţii sale. Procedurile de management al riscului vor include cel puţin: stabilirea strategiilor şi politicilor de management al riscului, identificarea riscurilor, criteriile pentru măsurarea riscurilor, controlul riscurilor, incluzând toleranţa faţă de risc şi raportarea riscurilor;

    2. toleranţa faţă de risc - natura şi cantitatea de expunere la risc pe care asigurătorul este dispus să o accepte. Toleranţa faţă de risc va specifică limitele de risc stabilite ca parte a politicilor de management al riscului;

    3. testul de senzitivitate:

    a) evaluează influenţa schimbărilor unor factori de risc asupra situaţiei financiare viitoare a asigurătorului;

    b) este utilizat de asigurător pentru o mai bună înţelegere a vulnerabilităţilor cu care se confruntă în condiţii atipice;

    c) are la bază analiza influenţei scenariilor adverse puţin probabile, dar nu imposibile;

    d) se aplică oricărui risc ce poate avea o influenţă economică asupra asigurătorului;

    4. control intern - proces continuu la care participă consiliul de administraţie, conducerea executivă, precum şi personalul asigurătorilor, prin care se furnizează o asigurare rezonabilă asupra atingerii obiectivelor prevăzute la art. 2 alin. (1);

    5. conducerea operativă - persoanele care asigură conducerea nemijlocită a compartimentelor din cadrul asigurătorului, al sucursalelor şi al altor sedii secundare;

    6. sistem informaţional - ansamblul de fluxuri informaţionale organizate într-o concepţie unitară, care asigură legătura dintre nivelul de conducere (decizional) şi nivelul de execuţie (operaţional);

    7. risc de credit - riscul înregistrării de pierderi sau al nerealizării profiturilor estimate, ca urmare a neîndeplinirii de către debitor a obligaţiilor contractuale;

    8. risc de ţară - risc asociat riscului de credit, care este determinat de condiţiile economice, sociale şi politice ale ţării de origine a debitorului;

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic