ART. 1 În conformitate cu prevederile
art. 12^1 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele din prezentele norme, actuarul aflat în relaţii de muncă cu un asigurător şi desemnat de acesta are obligaţia de a elabora, certifica şi transmite către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor raportul actuarial anual.
ART. 2 (1) Raportul actuarial va fi elaborat pe fiecare categorie de asigurări. (2) Raportul actuarial va purta următoarele denumiri: a) Raport actuarial anual privind activitatea de asigurări de viaţă; b) Raport actuarial anual privind activitatea de asigurări generale.
ART. 3 Raportul actuarial va fi structurat conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentele norme.
ART. 4 Raportul actuarial va cuprinde cel puţin următoarele elemente în funcţie de categoria de asigurări pentru care se emite: a) opinia actuarului cu privire la respectarea prevederilor legale în vigoare şi a principiilor actuariale, în ceea ce priveşte calculul primelor de asigurare şi a rezervelor tehnice; b) opinia actuarului cu privire la adecvarea nivelului primelor de asigurare, rezervelor tehnice, capitalurilor proprii şi a programelor de reasigurare; c) descrierea tehnică a tuturor produselor de asigurare practicate de către asigurător; d) descrierea modului de calcul a primelor pentru fiecare produs de asigurare, comisioane şi cheltuieli incluse în primă;