Încadrarea cu personal de specialitate se face în funcţie de profilul unic al bibliotecii, numărul anual de intrări, spaţiul de depozitare, precum şi de mijloacele financiare de care dispune biblioteca. Personalul de specialitate este compus din: bibliotecari, bibliografi, cercetători, redactori, documentarişti, conservatori, restauratori, ingineri de sistem, informaticieni, operatori, analişti, custozi, mânuitori, depozitari şi alte funcţii de profil.
1. Achiziţia de documente:
a. carte: 1 post la 600 cărţi/ anual;
b. publicaţii seriale: 1 post la 200 abonamente
c. schimb intern şi internaţional: 1 post la 150 parteneri/ anual.
2. Evidenta şi organizarea colecţiilor:
a. evidenţa individuală tradiţională: 1 post la 5.000 documente/ anual;
b. topografia documentelor tradiţionale: 1 post la 5.000 documente/ anual
3. Catalogare, clasificare, indexare
(tradiţionala şi/sau informatizată):
a. Documente obişnuite (cărţi,
publicaţii, seriale etc) şi bibliofile: 1 post la 1.000 documente/ anual;
b. organizarea cataloagelor tradiţionale 1 post la 20.000 fişe/ anual
4. Organizarea depozitelor. Conservarea: 1 post la 50.000 documente/ anual
5. Circulaţia documentelor:
a. în sălile de lectură: 1 post la 15.000 documente/ anual;
b. la împrumut: 1 post la 13.000 - 15.000
documente/ anual
6. Evidenţa utilizatorilor: 1 post la 4.000 - 6.000
utilizatori anual
7. Referinţe bibliografice:
a. orientare, informaţii, îndrumări: 1 post la 2.500 referinţe
bibliografice/ anual
8. Activitate de cercetarea 1 post la 80 referate/ anual;
1 post la 1.500 referinţe
bibliografice/ anual;
1 post la 40.000 pagini
consultate/ anual;
9. Activităţi metodologice; 1 post la 4 unităţi bibliotecare
atestate
10. Informatizarea şi activităţi 1 post la 1-2 servere cu 20-25
în reţea: staţii în reţea;
1 post la 4.000 pagini operare,
tehnoredactare/anual;
1 post la 300.000 pagini
xerografiere, capsare, machetare
etc./ anual
11. Management de bibliotecă:
a. director general: 1 post;
b. şef de serviciu: 1 post la peste 10 angajaţi
personal de specialitate;
c. şef de birou: 1 post la 5-9 angajaţi personal
de specialitate;
d. contabil şef: 1 post la mai puţin de 75 angajaţi
----------