Scopul, obiectivele şi principiile aplicabile constituirii Consorţiului
ART. 2 (1) Scopul Consorţiului constă în creşterea calităţii formării elevilor/studenţilor în raport cu nevoile pieţei muncii, prin creşterea numărului de domenii şi calificări şi de competenţe ale pieţei muncii, identificate şi previzionate, precum şi prin asigurarea unui parcurs educaţional dual complet pentru elevii înscrişi în învăţământul dual de nivel preuniversitar. (2) În cadrul Consorţiului, elevii şi studenţii pot dobândi calificări de nivel 3-8, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 918/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 3 Partenerii cooperează în vederea realizării următoarelor obiective ale Consorţiului: a) asigurarea utilizării eficiente a resurselor materiale, financiare şi umane, precum şi a patrimoniului propriu al Consorţiului; b) propunerea principiilor de conlucrare şi obiectivelor strategice comune pentru toate entităţile din Consorţiu; c) promovarea programelor, respectiv proiectelor comune în domeniul învăţământului dual; d) susţinerea măsurilor de consolidare şi extindere a cercetării ştiinţifice în domeniul învăţământului dual; e) identificarea şi stabilirea domeniilor prioritare pentru care este oportună organizarea învăţământului dual în cadrul Consorţiului, conform acreditării/autorizării deţinute de către fiecare entitate parteneră; f) elaborarea unei abordări integrate pentru admitere, în vederea parcurgerii rutei complete de educaţie şi formare în sistemul de învăţământ dual, precum şi pentru examinarea, obţinerea calificărilor/certificărilor de către elevi/studenţi; g) iniţierea unor propuneri pentru stabilirea standardelor pentru autorizarea şi acreditarea programelor de studii, pentru dezvoltarea şi actualizarea calificărilor şi titlurilor dobândite în urma absolvirii programelor de învăţământ dual; h) coordonarea eforturilor comune ale partenerilor în vederea creşterii participării la învăţământul dual şi dezvoltării învăţământului în sistem dual în România, astfel încât acestea să determine creşterea competitivităţii şi a performanţelor atât pe piaţa muncii, cât şi la nivel social; i) stabilirea conţinuturilor programelor de învăţământ autorizate, în vederea adaptării la nevoile şi cerinţele pieţei muncii;