c) organizează stagii de formare specifice pentru membrii grupurilor de lucru; d) organizează stagii de formare pentru preşedinţii comisiilor judeţene de organizare şi desfăşurare a EN-2014; e) elaborează instrumentele de evaluare necesare desfăşurării EN-2014: testele, caietele cadrului didactic, fişele de evaluare; f) asigură confidenţialitatea instrumentelor de evaluare din momentul efectiv al elaborării acestora până în momentul în care acestea devin publice; g) elaborează procedura de transmitere a instrumentelor de evaluare şi coordonează simulările organizate în vederea aplicării cu succes a acesteia; h) asigură transmiterea către inspectoratele şcolare a instrumentelor de evaluare, în vederea administrării EN-2014, şi urmăreşte modul în care se realizează distribuirea în şcoli de către inspectoratele şcolare a instrumentelor de evaluare; i) propune, împreună cu direcţiile de specialitate din MEN, delegaţi pentru monitorizarea activităţilor prevăzute în cadrul EN-2014; j) propune modelul documentelor de raportare: (i) raportul clasei: document-tip în care sunt centralizate rezultatele înregistrate în fişele de evaluare, întocmit de către administratorul de test; (ii) raportul şcolii: document-tip în care sunt centralizate rezultatele înregistrate în rapoartele claselor, întocmit de către Comisia de organizare şi de administrare a EN-2014 din unitatea de învăţământ care şcolarizează elevi în clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, care este transmis inspectoratului şcolar; (iii) raportul inspectoratului şcolar: document-tip în care sunt centralizate rezultatele înregistrate în rapoartele şcolilor, întocmit de către preşedintele Comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a EN-2014; k) elaborează raportul final, pe baza rapoartelor primite de la inspectoratele şcolare, şi prezintă factorilor de decizie din cadrul MEN concluziile şi recomandările rezultate; l) propune MEN strategia de comunicare şi de valorificare a rezultatelor evaluărilor pentru diferitele categorii de beneficiari: inspectori şcolari, directori ai unităţilor de învăţământ, cadre didactice, elevi, părinţi/reprezentanţi legali ai elevului, comunităţi locale.
ART. 5 (1) Coordonarea la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti a organizării EN-2014, precum şi valorificarea rezultatelor acestora sunt asigurate de către inspectoratul şcolar.