Inapoi la Cautare

METODOLOGIE din /2006


privind sistemul de planificare strategică pe termen mediu al instituţiilor administraţiei publice de la nivel central


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.07.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.07.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC




    Etapa I: Elaborarea Planurilor Strategice

             Componenta de Management

    Introducere

    Aceasta metodologie a fost elaborata de Unitatea de Politici Publice (UPP) din cadrul Secretariatului General al Guvernului (SGG) cu sprijinul partenerului din cadrul proiectului de Twinning, Cancelaria de Stat a Republicii Letonia, proiect intitulat "Consolidarea capacităţii instituţionale a Guvernului României de gestionare a politicilor publice şi a procesului decizional". Metodologia a fost realizata în conformitate cu prevederile din cadrul "Strategiei pentru îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale", strategie care a fost adoptata prin Hotărârea Guvernului nr. 870/2006 şi în conformitate cu atribuţiile SGG de a oferi sprijin metodologic ministerelor, cu privire la planificarea politicilor publice.

    În cadrul administraţiei publice, planificarea strategica se foloseşte pentru a reuni într-un singur cadru de management aspecte cum ar fi planificarea politicilor publice, elaborarea bugetului, stabilirea prioritatilor şi planificarea organizaţională. Principalele caracteristici ale planurilor strategice ale instituţiilor (PSI) sunt: o viziune pe termen mediu, analiza mediului intern şi extern, precum şi identificarea principalilor factori implicati, analiza resurselor disponibile, stabilirea unor obiective masurabile şi relationarea acestora cu condiţiile de finanţare. În acelasi timp, planificarea strategica asigura o implementare sustenabila şi coerenta a politicilor stabilite de guvern.

    Conform strategiei mai sus menţionate, sistemul de planificare strategica va fi introdus în România în doua etape, ţinând cont de absenta unor solutii cu privire la Cadrul de Cheltuieli pe Termen Mediu (CCTM) care este parte integrantă a acestui sistem şi asigura legătură necesară între planificarea politicilor publice şi procesele de elaborare a bugetului.

    În cadrul primei etape de introducere a sistemului de planificare strategica, toate ministerele, SGG şi Cancelaria Primului Ministru (Cancelaria) vor trebui sa pregateasca componenta de management a planurilor strategice, care consta în - mandat, viziune, valori comune, analiza mediului intern şi extern, prioritati pe termen mediu şi direcţii de activitate. Aceasta etapa va fi una foarte utila care va permite ministerelor sa analizeze domeniile lor de competenţa şi care va inlesni elaborarea programelor bugetare. Acest lucru poate fi considerat o evaluare pas cu pas a actualei situaţii, ceea ce va crea legătură necesară între procesele de elaborare a politicilor publice şi cele de pregatire a bugetelor din cadrul celei de-a doua Etape de introducere a acestui sistem.

    Cea de-a doua etapa a procesului de introducere a sistemului de planificare strategica se va ocupa de componenta de programare bugetară şi va asigura legătură necesară dintre procesele de planificare a politicilor publice şi cele care ţin de pregătirea bugetului. În cadrul celei de-a doua etape, instituţiile vor redacta descrieri detaliate pentru fiecare program bugetar care este folosit la planificarea şi implementarea politicilor care ţin de aria lor de competenţa. Descrierea fiecarui program bugetar ar consta în - descrierea situaţiei actuale, a scopurilor, a rezultatelor şi efectelor planificate precum şi a indicatorilor de performanţă, a mecanismelor de implementare, a noilor initiative de finanţare precum şi finantarea intregului program. Aceasta a doua etapa a procesului de implementare a planurilor strategice la nivelul instituţiilor va reprezenta o continuare a initiativei actuale de programare bugetară demarata de către Ministerul Finanţelor Publice (MFP), precum şi a celorlalte evolutii din domeniul planificarii politicilor publice din România.

    Elaborarea de planuri strategice trebuie să fie corelata cu introducerea sistemului de management al calităţii la nivelul ministerelor. Acest sistem de management al calităţii presupune introducerea anumitor proceduri care vizeaza cresterea calităţii generale a serviciilor de la nivelul ministerelor. În acelasi timp, prin planurile strategice sunt stabilite o serie de obiective şi tinte care pot fi cel mai bine atinse dacă se folosesc proceduri interne armonizate pentru toate sarcinile aferente ariei de raspundere a ministerului. Astfel, prin combinarea celor două procese s-ar asigura nu doar o armonizare a diferitelor activităţi care se deruteaza la nivelul unui minister, ci şi o crestere a efectelor şi rezultatelor muncii derulate.

    Hotărârea Guvernului nr. 870/2006 privind aprobarea Strategiei pentru îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice, la nivelul administraţiei publice centrale, prevede la articolul 4 crearea unui grup de lucru comun care să reuneasca reprezentanti ai SGG, ai Ministerului Finanţelor Publice şi ai Cancelariei Primului Ministru pentru a se putea stabili noi proceduri prin care să se asigure legătură dintre procesul de elaborare a politicilor publice şi cel de pregatire a bugetului, precum şi pentru a imbunatati formatul actual al programelor bugetare.

    Pentru a putea oferi consiliere şi sprijin ministerelor, aceasta Metodologie descrie toate componentele PSI care trebuie să fie elaborate pe durata Etapei I şi, în acelasi timp, face sugestii cu privire la posibilele procese organizaţionale de dezvoltare şi realizare a PSI.

    PSI se elaboreaza pentru o perioadă de trei ani.

    I. Obiectivele Metodologiei

    Principalele obiective ale acestei metodologii sunt:
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic