Inapoi la Cautare

METODOLOGIE din /2006


privind condiţiile şi modalitatea de stingere a obligaţiilor de plată ale unităţilor sanitare cu paturi, înregistrate până la data de 31 decembrie 2005


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 05.07.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (05.07.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    1. În sensul prezentei metodologii, obligaţiile de plată ale unităţilor sanitare cu paturi cuprind sumele datorate furnizorilor pentru bunurile şi serviciile achiziţionate în anii precedenţi şi rămase neachitate până la data de 31 decembrie 2005.

    2. Sunt recunoscute ca obligaţii de plată contravaloarea bunurilor şi serviciilor care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi au fost evidenţiate, la data de 31 decembrie 2005, în contabilitatea unităţilor sanitare cu paturi, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele de drept.

    3. Unităţile sanitare cu paturi care îndeplinesc condiţiile menţionate la pct. 2 au obligaţia ca, în termen de 7 zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii, să prezinte caselor de asigurări de sănătate următoarele situaţii:

    a) situaţia pe furnizori, în ordine cronologică a facturilor, pentru obligaţiile de plată înregistrate în evidenţa contabilă la data de 31 decembrie 2005 şi rămase neachitate până la data de 30 septembrie 2006;

    b) situaţia pe furnizori, în ordine cronologică a facturilor, pentru obligaţiile de plată înregistrate în evidenţa contabilă la data de 31 decembrie 2005, dar achitate până la data de 30 septembrie 2006, în vederea regularizării.

    4. Situaţiile menţionate la pct. 3 lit. a) şi b) se întocmesc potrivit modelului din anexa nr. 1 la prezenta metodologie, pe răspunderea managerilor şi a directorilor financiar-contabili de la nivelul fiecărei unităţi sanitare cu paturi, care vor semna pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise.

    5. Structura de audit de la nivelul unităţilor sanitare cu peste 400 de paturi sau, după caz, cu funcţie de subordonare, auditul Ministerului Sănătăţii Publice sau al autorităţilor de sănătate publică, pentru unităţile sanitare care au sub 400 de paturi, vor certifica, prin semnătură, aplicarea de către acestea a procedurilor legale privind achiziţiile publice pentru bunurile şi serviciile procurate şi vor verifica dacă, la data de 31 decembrie 2005, obligaţiile de plată figurează în evidenţa contabilă proprie.

    6. La nivelul fiecărui judeţ, în termen de 7 zile calendaristice de la data depunerii situaţiilor de către unităţile sanitare cu paturi, în cadrul unei comisii mixte, constituită din directorii executivi ai autorităţilor de sănătate publică şi, respectiv, preşedinţii - directorii generali ai caselor de asigurări de sănătate, în calitate de preşedinţi, precum şi 1-2 specialişti de la nivelul celor două instituţii, se va analiza dacă situaţiile menţionate la pct. 3 transmise de fiecare unitate sanitară cu paturi au fost avizate şi certificate prin semnătură de persoanele menţionate la pct. 4 şi 5, atestându-se faptul că sunt îndeplinite condiţiile în vederea efectuării plăţilor.

    7. Constatările comisiilor ca urmare a analizei efectuate vor fi consemnate în procese-verbale de constatare.

    8. Procesele-verbale de constatare vor fi întocmite conform modelelor prezentate la lit. a) şi b) din anexa nr. 2 la prezenta metodologie şi vor fi semnate de preşedinţii şi membrii comisiei mixte de la nivelul fiecărui judeţ.

    9. În urma analizei situaţiei menţionate la pct. 3 lit. a), comisia mixtă întocmeşte procesul-verbal de constatare pentru sume de plată.

    10. În urma analizei situaţiei menţionate la pct. 3 lit. b), comisia mixtă întocmeşte procesul-verbal de constatare pentru sume achitate, în vederea regularizării.

    11. Procesele-verbale de constatare menţionate la pct. 9 şi 10 se emit în câte 4 exemplare, astfel:

    - un exemplar, cel original, rămâne la nivelul casei de asigurări de sănătate teritoriale, însoţit de situaţia menţionată la pct. 3 lit. a) sau b), după caz;

    - un exemplar se transmite Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic