Inapoi la Cautare

METODOLOGIE din /2006


privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 10.08.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (10.08.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

                                     TABEL

                    cuprinzând remuneraţiile datorate pentru

           comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental
	

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                      Utilizatori Remuneraţii
                                                                         (lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                         0 1
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 A. Unităţi de alimentaţie publică (restaurante, baruri, berării, birturi,
cofetării, pizzerii, plăcintării, fast-food, terase şi orice asemenea unităţi)
şi săli de jocuri şi internet*) (remuneraţii/lună)

 1. În oraşe sau în staţiuni turistice:
 a) cu suprafaţa până la 100 mp 50
 b) cu suprafaţa cuprinsă între 101 mp şi 200 mp 60
 c) cu suprafaţa cuprinsă între 201 mp şi 500 mp 100
 d) cu suprafaţa de peste 500 mp 150
 2. În comune şi în sate:
 a) cu suprafaţa până la 50 mp 20
 b) cu suprafaţa de peste 50 mp 50

 B. Unităţi comerciale sau de prestări cu activitate continuă (magazine de
orice tip, mall, supermarket, hipermarket etc.*) (remuneraţii/lună)

 a) cu suprafaţa până la 50 mp 20
 b) cu suprafaţa cuprinsă între 51 mp şi 100 mp 50
 c) cu suprafaţa cuprinsă între 101 mp şi 200 mp 70
 d) cu suprafaţa cuprinsă între 201 mp şi 500 mp 100
 e) cu suprafaţa între 501 mp şi 1.500 mp 250
 f) cu suprafaţa între 1.501 mp şi 3.000 mp 400
 g) cu suprafaţa între 3.001 mp şi 5.000 mp 700
 h) cu suprafaţa de peste 5.000 mp 1.000

 C. Evenimente ocazionale (remuneraţii/manifestaţie)

 1. Petreceri cu muzică (nunţi cu dar şi alte asemenea petreceri
organizate de către particulari) 30
 2. Petreceri organizate în cadrul unor colocvii, simpozioane, congrese,
vernisaje, lansări de carte sau de disc şi alte reuniuni profesionale
similare 150
 3. Evenimente ocazionale în aer liber cu scenă fixă sau mobilă 400/oră

 D. Târguri şi expoziţii (remuneraţii/zi)

 1. Târguri, iarmaroace, talciocuri în aer liber 100/zi
 2. Târguri sau expoziţii de prezentare a produselor agroalimentare,
industriale sau a bunurilor de larg consum:
 a) în spaţii cu suprafaţa până la 500 mp 200/zi
 b) în spaţii cu suprafaţa cuprinsă între 501 mp şi 1.500 mp 400/zi
 c) în spaţii cu suprafaţa de peste 1.501 mp 600/zi
 3. Expoziţii de artă, ştiinţă, carte şi altele asemenea:
 a) în spaţii cu suprafaţa de până la 200 mp 30/zi
 b) în spaţii cu suprafaţa de peste 200 mp 50/zi
 4. Standuri mobile, autovehicule publicitare sau electorale 30/zi

 E. Sport şi agrement (remuneraţii/lună)

 1. Plaje, ştranduri, pârtii pentru schi 200
 2. Piscine deschise publicului 50
 3. Patinoare deschise publicului 60
 4. Şcoli de dans, centre de sănătate şi de gimnastică aerobică,
fitness, culturism 60
 5. Săli de sport, patinoare şi piscine de antrenament sportiv 40
 6. Parcuri de distracţie, orăşele şi sate de vacanţă 110
 7. Orăşele ale copiilor, serbări, alte activităţi dedicate copiilor 50
 8. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă etc., cu
suprafaţa de până la 200 mp 30
 9. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă etc., cu
suprafaţa de până la 500 mp 50
 10. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă etc., cu
suprafaţa de peste 500 mp 100
 11. Stadioane cu până la 10.000 de locuri 600
 12. Stadioane cu peste 10.000 de locuri 1.000
 13. Săli de sport cu capacitate de peste 50 de locuri 200
 14. Parade de modă, concursuri de frumuseţe 200/zi

 F. Unităţi de cazare*) (remuneraţii/lună)

 1. Hoteluri până la categoria 3 stele:
 a) cu capacitate de cazare mică (până la 30 de camere) 40
 b) cu capacitate de cazare medie (31-100 de camere) 80
 c) cu capacitate de cazare mare (peste 101 camere) 110
 2. Hoteluri de categoria 4 stele sau superioare 300
 3. Unităţi de cazare montane, moteluri, cabane, amenajamente cu căsuţe
de vacanţă, campinguri 40
 4. Unităţi de cazare agroturistice, popasuri turistice, pensiuni 50
 5. Vile, apartamente, garsoniere în regim hotelier 100

 G. Transporturi**) (remuneraţii/lună/mijloc de transport)

 1. Transporturi rutiere de pasageri cu:
 a) autobuze, troleibuze, tramvaie 20
 b) microbuze şi taxiuri***) 20
 c) autocare în transport intern şi internaţional 60
 d) vehicule de agrement (atelaje, trenuleţe, remorci, platforme) 20
 e) autovehicule închiriate (rent a car) 60
 2. Transporturi feroviare cu:
 a) trenuri de pasageri în trafic intern 60
 b) trenuri de pasageri în trafic internaţional 80
 c) vagoane-restaurant sau bar în trafic intern 60
 d) vagoane-restaurant sau bar în trafic internaţional 80
 3. Transporturi aeriene de pasageri:
 a) zboruri interne 60
 b) zboruri continentale 150
 c) zboruri transcontinentale 300
 4. Transporturi pe apă:
 a) ambarcaţiuni de agrement pe lacuri 20
 b) ambarcaţiuni de agrement (fluviale şi maritime) 70
 c) transporturi de pasageri fluviale şi maritime 60
 5. Transport pe cablu de pasageri cu:
 a) telecabine, telegondole etc. 20
 b) ascensoare 10

 H. Spaţii de aşteptare (remuneraţii/lună)

 1. Aeroporturi:
 a) interne 60
 b) internaţionale 80
 2. Gări şi staţii de metrou (pentru fiecare staţie):
 a) în Bucureşti şi în municipii reşedinţă de judeţ 50
 b) în oraşe 50
 c) săli de aşteptare clasa I 40
 d) săli de aşteptare clasa a II-a 30
 3. Autogări 20

 I. Call center (remuneraţii/lună/aparat)

 a) muzică în aşteptarea preluării unui apel 300

 J. Parcări:

 a) până la 500 mp 40
 b) între 501 mp şi 1.000 mp 80
 c) între 1.001 mp şi 2.000 mp 100
 d) între 2.001 mp şi 5.000 mp 200
 e) peste 5.000 mp 250
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------

    *) La determinarea remuneraţiei în funcţie de suprafaţă vor fi luate în considerare spaţiile comerciale, inclusiv ringurile de dans. Dacă acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe activităţi, remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plăti pentru fiecare activitate, respectiv pentru fiecare spaţiu dotat cu casă de marcat şi vânzător.

    **) La transportul aerian de pasageri sumele forfetare sunt aplicabile pentru fiecare cursă. Se consideră utilizator în cadrul activităţii de taximetrie prestatorul de servicii sub a cărui marcă sau denumire se exercită activitatea, pentru toate autoturismele care sunt inscripţionate cu marca sau denumirea sa, inclusiv în cazul unor colaborări cu terţe persoane.

    ***) În cazul persoanelor fizice autorizate care desfăşoară activitate de taximetrie în colaborare cu o persoană juridică (companie), remuneraţia va fi plătită de compania sub marca şi denumirea căreia se desfăşoară activitatea.

    TITLUL II

    Comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ

    1. Prin comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ se înţelege comunicarea făcută într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adună un număr de persoane care depăşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, prin interpretarea directă de către artişti sau prin orice mijloc tehnic, prin fir ori fără fir, prin care muzica este prezentată în sine sau însoţeşte alte acţiuni, cum ar fi dansul, spectacolul de circ, sportul ori altele asemenea, în spaţii închise sau deschise, în care publicul plăteşte bilete de acces şi/sau consumaţii ori în care au loc acţiuni promoţionale, publicitare, demonstrative şi altele asemenea.

    2.1. Este utilizator, în sensul prezentei metodologii, oricare persoană fizică sau juridică autorizată care organizează activităţi de natura celor enumerate la pct. 1.

    2.2. Utilizatorii au obligaţia să obţină din partea organismelor de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale autorizaţia licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale şi să plătească remuneraţii potrivit tabelelor cuprinse în prezenta metodologie.

    2.3. În vederea obţinerii autorizaţiei licenţă neexclusive, utilizatorii au obligaţia să pună la dispoziţie organismelor de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5 zile înainte de utilizarea operelor muzicale, toate informaţiile privind data, locul, numărul de bilete puse în vânzare sau, după caz, bugetul de venituri şi cheltuieli.

    3. Baza de calcul a remuneraţiei procentuale o reprezintă, după caz:

    a) veniturile obţinute din vânzarea de bilete, programe, materiale promoţionale, consumaţii etc.;
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic