PROIECT DE PROTOCOL    TITLUL I    Comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental    1. Prin comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental se înţelege comunicarea făcută într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adună un număr de persoane care depăşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, indiferent de modalitatea de realizare a comunicării, prin prezentarea directă de către interpreţi sau prin întrebuinţarea de mijloace electroacustice şi electronice, cu scopul de a crea ambianţa pentru desfăşurarea oricărei alte activităţi ce nu necesită utilizarea operelor muzicale.    2.1. Este utilizator de opere muzicale, în sensul prezentei metodologii, oricare persoană juridică sau fizică autorizată care foloseşte cu orice titlu (de proprietate, administrare, concesiune, închiriere, subînchiriere, împrumut etc.) spaţii, închise sau deschise, în care sunt utilizate în scop ambiental opere muzicale.    2.2. Utilizatorii au obligaţia ca, înaintea oricărei utilizări de opere muzicale, să obţină din partea organismelor de gestiune colectivă a drepturilor de autor autorizaţia licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale şi să plătească remuneraţii potrivit tabelelor din prezenta metodologie, indiferent de durata efectivă a utilizării.    2.3. În situaţia închirierii, subînchirierii sau a oricărui mod de transmitere a folosinţei parţiale a unui spaţiu în care are loc comunicarea publică a operelor muzicale, deţinătorii, cu orice titlu, persoane juridice sau fizice care utilizează acele părţi din spaţiu, vor plăti, potrivit spaţiului utilizat, remuneraţii în conformitate cu prezenta metodologie.    3. Plata remuneraţiilor datorate de utilizatori se efectuează trimestrial. Termenul limită de plată este ziua a 15-a a ultimei luni a trimestrului pentru care se face plata.    4. Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează penalităţi de 0,5%/zi de întârziere.    5. Pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental fără autorizaţie licenţă neexclusivă din partea organismului de gestiune colectivă, utilizatorii vor plăti acestuia penalităţi reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizată.    6. Organismele de gestiune colectivă pot monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, accesul acestora fiind asigurat în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop ambiental, numai în baza legitimaţiilor emise de organismul de gestiune colectivă acreditat cu colectarea pe teritoriul României şi a delegaţiilor care indică ora şi scopul accesului. Reprezentanţii organismelor de gestiune colectivă pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrările astfel efectuate făcând dovada deplină a utilizării operelor muzicale în scop ambiental.    7. Remuneraţiile forfetare se pot modifica anual, potrivit
art. 131^4 din Legea nr. 8/1996, cu modificările ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivă, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în 5 zile de la data depunerii, şi intră în vigoare de la data de 1 a lunii următoare celei în care au fost publicate.    8. Pentru alte modalităţi de utilizare pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabele, organismul de gestiune colectivă poate încheia prin negociere autorizaţii licenţă neexclusivă cu utilizatorii.    9. Prezenta metodologie se aplică tuturor utilizatorilor şi poate fi modificată numai după 3 ani de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.