Inapoi la Cautare

LEGE 89 /2014


privind ratificarea Scrisorii de intenţie semnate de autorităţile române la Bucureşti la 5 martie 2014 şi aprobate prin Decizia Consiliului directorilor executivi al Fondului Monetar Internaţional din 26 martie 2014


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.02.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.02.2023) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Doamnei Christine Lagarde

    Director general

    Fondul Monetar Internaţional

    Washington, DC 20431

    S.U.A.

    Stimată Doamnă Lagarde:

    1. Autorităţile române îşi reafirmă angajamentul faţă de programul economic susţinut de Fondul Monetar Internaţional (FMI), Uniunea Europeană (UE) şi Banca Mondială (BM). Am îndeplinit patru din cele cinci criterii de performanţă cantitative şi am înregistrat progrese pe linia reformelor structurale. În mod deosebit, am lansat oferte publice iniţiale (OPI) pentru acţiuni deţinute la două companii energetice de stat, Romgaz şi Nuclearelectrica, iar autoritatea de reglementare în domeniul energiei a implementat paşii următori prevăzuţi în foile de parcurs pentru liberalizarea preţurilor la energie, conform programului. Am accelerat absorbţia de fonduri UE, lucru deosebit de important mai ales în contextul în care cererea internă este mai slabă decât se preconiza. Pentru anul 2014, ne menţinem angajamentul de a reduce gradual deficitul fiscal, dar de a tempera uşor traiectoria de ajustare, pentru a facilita o absorbţie mai mare de fonduri UE, cu scopul de a dezvolta potenţialul de creştere economică.

    2. Rezultatele noastre în ceea ce priveşte ţintele cantitative şi agenda de reforme structurale pentru prima şi a doua evaluare au fost bune (tabelele 1 şi 2).

    ● Criterii cantitative de performanţă şi ţinte indicative. Patru din cele cinci criterii cantitative de performanţă şi patru din cele cinci ţinte indicative stabilite pentru finele lunii decembrie 2013 au fost respectate. Criteriul de performanţă referitor la soldul general al bugetului general consolidat, stabilit la data aprobării programului, a fost ratat cu o diferenţă mică, în mare parte datorită unor cheltuieli mai mari cu cofinanţarea proiectelor UE. Am adoptat pentru anul 2014 un buget ce prevede o consolidare graduală continuă. Ţinta indicativă referitoare la plăţile restante ce au depăşit data scadenţei pentru toate întreprinderile de stat (ÎS) de la nivel central a fost ratată însă cu o diferenţă substanţială. Se întreprind acţiuni corective pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite în program în materie de arierate, acţiuni descrise în Memorandumul de politici economico-financiare ataşat (MPEF). Inflaţia a scăzut sub intervalul interior al mecanismului de consultare pe inflaţie şi au fost purtate discuţii cu experţii FMI, după cum prevede programul.

    ● Criterii de referinţă structurale. Am înregistrat progrese substanţiale în îndeplinirea criteriilor de referinţă structurale. Am lansat cu succes o OPI de 15 procente din acţiunile deţinute de stat la Romgaz. Am început să publicăm rapoartele lunare privind arieratele autorităţilor centrale şi locale, pe unităţi administrative. Am elaborat de asemenea proiecţiile financiare pe termen mediu care identifică adecvat implicaţiile fiscale ale proiectelor cu finanţare UE, cuprinzând necesarul de cofinanţare, corecţiile financiare şi cheltuielile neeligibile. Am aprobat, prin memorandum de Guvern, o listă de proiecte semnificative prioritare, pe baza criteriilor de prioritizare, care să ajute la fundamentarea bugetului pe anul 2014. Criteriul de referinţă structural referitor la numirea unui consiliu profesionist la Hidroelectrica în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 a fost îndeplinit. Am finalizat conceptul şi analiza de cost pentru noul pachet de servicii de bază în domeniul sănătăţii, delimitând opţiunile de implicare a sectorului privat. Noul sistem de control al angajamentelor a fost pus la dispoziţia a trei entităţi-pilot în luna ianuarie 2014; până la finele lunii aprilie 2014, se preconizează ca acesta să acopere toate cheltuielile la nivelul acelor entităţi şi să producă rapoartele necesare. Propunem reprogramarea criteriului structural de referinţă în consecinţă. Am elaborat o nouă lege a obligaţiunilor garantate, pe care o vom înainta, mai târziu decât anticipasem, Parlamentului spre a fi analizată în procedură de urgenţă; propunem reprogramarea criteriului de referinţă structural pentru finele lunii martie 2014. Am amendat reglementările contabile aplicabile în cazul cesionării ÎNP către companiile de administrare a datoriilor, în sensul de a nu se crea o obligaţie fiscală, în conformitate cu rezultatul procedurii de nerespectare a legislaţiei europene (infringement) de la nivelul CE.

    3. În MPEF ataşat prezentăm planurile pe care le avem pentru a avansa în continuare în direcţia îndeplinirii obiectivelor programului nostru macroeconomic. Având în vedere performanţele noastre în cadrul programului susţinut de FMI, CE şi Banca Mondială, precum şi acţiunile corective întreprinse, Guvernul României şi Banca Naţională a României (BNR) solicită o derogare pentru nerespectarea criteriului de performanţă ratat şi finalizarea primei şi a celei de-a doua evaluări. Intenţionăm să tratăm în continuare acordul ca preventiv.

    4. Programul va fi monitorizat în continuare prin criterii de performanţă cantitative şi prin ţinte indicative, prin criterii structurale de referinţă şi clauze consultative, în cursul unor evaluări trimestriale în anul 2014 şi semestriale după aceea. Propunem stabilirea de criterii cantitative de performanţă pentru 31 martie 2014 şi 30 iunie 2014 (Tabelul 1 MPEF). Propunem modificarea criteriului de referinţă structural privind lansarea unei OPI pentru Hidroelectrica (finele lunii iunie 2014), prin majorarea volumului de la 10 la 15 procente din acţiunile deţinute de stat şi renunţarea la menţiunea referitoare la majorarea de capital programată. Totodată, propunem modificarea criteriului de referinţă structural referitor la funcţionarea sistemului de control al angajamentelor în toate entităţile bugetului general consolidat (BGC) pentru a facilita monitorizarea. Propunem, de asemenea, modificarea criteriului de referinţă structural privind legea referitoare la obligaţiunile garantate, în sensul de a menţiona că acţiunea solicitată este transmiterea la Parlament. După cum se detaliază în MPEF şi MTI, propunem cinci noi criterii de referinţă structurale, o acţiune prealabilă şi o nouă ţintă indicativă în raport cu care să se măsoare progresele în cadrul programului (MPEF, Tabelul 2). Memorandumul tehnic de înţelegere (MTÎ) explică modul în care sunt măsurate ţintele. Solicităm o reprogramare a datelor de disponibilizare pentru achiziţie asociate acestei evaluări şi evaluărilor viitoare. Cea de-a treia evaluare a programului va avea loc pe data de 25 iunie 2014 sau la o dată ulterioară, iar cea de-a patra pe data de 28 septembrie 2014 sau la o dată ulterioară.

    5. Considerăm că politicile şi măsurile prevăzute în scrisoarea din 12 septembrie 2013 şi în această scrisoare sunt adecvate pentru realizarea obiectivelor programului nostru economic. Suntem pregătiţi în continuare să adoptăm măsurile suplimentare ce se impun pentru a asigura realizarea acestor obiective. Ne vom consulta cu FMI şi Comisia Europeană (CE) înainte de a modifica măsurile incluse în această Scrisoare şi MPEF ataşat sau de a adopta noi măsuri care s-ar abate de la scopurile programului şi vom pune la dispoziţia FMI şi CE informaţiile necesare în vederea monitorizării programului.

    6. Acordăm permisiunea noastră FMI şi CE pentru publicarea Scrisorii de intenţie şi a anexelor la aceasta, precum şi a rapoartelor echipelor aferente. Scrisoarea este transmisă în copie domnului Olli Rehn.

    Cu stimă,
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic