Inapoi la Cautare

INSTRUCŢIUNI din /2006


privind regulile de acces la dosarul Consiliului Concurenţei în cazurile referitoare la art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 şi în cazurile de concentrări economice


Puteti sa consultati o forma actualizata valabilă între 28.04.2006 și 17.03.2011 , conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata ,valabilă între 28.04.2006 și 17.03.2011 , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    - corespondenţa dintre Consiliul Concurenţei şi alte autorităţi publice;

    - corespondenţa dintre Consiliul Concurenţei şi alte autorităţi de concurenţă din statele membre UE, precum şi cea dintre Consiliul Concurenţei şi Comisia Europeană, în baza prevederilor Regulamentului Consiliului Uniunii Europene nr. 1/2003, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L1/1 din 4 ianuarie 2003.

    13. În anumite circumstanţe excepţionale, accesul la documentele ce provin de la autorităţile de concurenţă din alte state membre este asigurat numai după înlăturarea informaţiilor secrete de afaceri sau a altor informaţii confidenţiale. Consiliul Concurenţei va consulta autoritatea publică care a remis documentele, înainte de a permite accesul, cu scopul de a identifica secretele de afaceri sau alte informaţii confidenţiale. Este situaţia documentelor care constituie dovezi în procesul de investigare, într-un mod similar documentelor obţinute de la persoane fizice sau agenţi economici. Aceste consideraţii se aplică, în particular, în ceea ce priveşte documente şi informaţii obţinute în baza art. 12 din Regulamentul (CE) nr. 1/2003 .

    Informaţii confidenţiale

    14. Dosarul Consiliului Concurenţei poate conţine şi documente ce includ alte două categorii de informaţii, şi anume secrete de afaceri şi alte informaţii confidenţiale, cu privire la care accesul la dosar poate fi parţial sau total restricţionat. Accesul va fi acordat, dacă este posibil, la o versiune neconfidenţială a informaţiilor iniţiale, astfel cum aceasta a fost transmisă de agentul economic care beneficiază de acordarea caracterului confidenţial. Când confidenţialitatea poate fi asigurată prin rezumarea informaţiilor relevante, accesul va fi acordat la rezumatul acestora. Toate celelalte documente sunt accesibile în forma lor originală.

    Secretele de afaceri

    15. Dacă dezvăluirea unor informaţii despre activitatea desfăşurată de un agent economic poate dăuna grav intereselor acelui agent economic, aceste informaţii constituie secrete de afaceri*4). Informaţiile ce ar putea fi calificate drept secrete de afaceri sunt, cu titlu de exemplu: informaţii tehnice şi/sau financiare legate de know-how-ul unui agent economic, metode de evaluare a costurilor, procese şi secrete de producţie, surse de aprovizionare, cantităţi produse şi vândute, cote de piaţă, liste de clienţi şi distribuitori, planuri de marketing, structura costurilor şi a preţurilor, strategia de vânzări.

---------

    *4) Decizia din 18 septembrie 1996 în cazul T-353/94 Postbank NV împotriva Comisiei (1996) ECR II-921, paragraful 87.

    Alte informaţii confidenţiale

    16. Categoria "alte informaţii confidenţiale" cuprinde informaţii, altele decât secretele de afaceri, care pot fi considerate confidenţiale, în măsura în care dezvăluirea acestora poate dăuna semnificativ unei persoane sau unui agent economic. În funcţie de circumstanţele specifice fiecărui caz, alte informaţii confidenţiale pot fi reprezentate de informaţiile transmise de către terţi despre agenţi economici implicaţi care ar putea exercita o presiune determinantă din punct de vedere economic şi comercial asupra concurenţilor sau asupra partenerilor comerciali, clienţilor sau furnizorilor. Instanţele comunitare au confirmat că este legitim refuzul de a dezvălui unor agenţi economici determinaţi anumite adrese primite de la clienţii lor, din moment ce această dezvăluire i-ar putea expune pe autorii adreselor riscului unor măsuri represive*5). Prin urmare, noţiunea "alte informaţii confidenţiale" poate include informaţii care ar permite părţilor să-i identifice pe autorii plângerilor/sesizărilor sau pe alţi terţi, atunci când aceştia din urmă au o opţiune motivată de a rămâne anonimi, pe care o probează în scris.

-----------

    *5) Curţile Comunităţii s-au pronunţat asupra acestei probleme în două cazuri de pretins abuz de poziţie dominantă (art. 82 din Tratatul CE) [cazurile T-65/89, BPB Industries şi British Gypsum (1993) ECR II-389, cazul C-310/93 P, BPB Industries şi British Gypsum (1995) ECR I-865] şi în cazul de concentrare economică [T-221/95 Endemol împotriva Comisiei (1999) ECR II-1299, paragraful 69 şi cazul T-5/02 Laval împotriva Comisiei (2002) ECR II-4381, paragraful 98 şi următoarele].

    Criterii pentru acceptarea cererilor referitoare la tratamentul confidenţial

    17. Informaţiile vor fi calificate ca fiind confidenţiale atunci când o persoană sau un agent economic în cauză a făcut o solicitare motivată în acest sens şi această solicitare a fost acceptată de Consiliul Concurenţei.

<   2   3   4   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic