------------ *2) Conform prezentelor instrucţiuni, termenul document se referă la orice tip de informaţie, indiferent de modul de stocare a datelor. Acesta acoperă totodată şi orice instrument electronic de stocare a datelor care este sau poate deveni disponibil. 6. În cursul unei investigaţii desfăşurate conform prevederilor
art. 34 şi următoarele din Legea nr. 21/1996, republicată, Consiliul Concurenţei poate aduna o serie de documente, din care unele, ca urmare a unei cercetări mai detaliate, se dovedesc a nu avea legătură cu obiectul investigaţiei în cauză. Aceste documente pot fi returnate agentului economic de la care au fost ridicate. După returnare, aceste documente nu mai fac parte din dosarul cauzei. Documente accesibile 7. Părţile trebuie să aibă posibilitatea de a cunoaşte informaţiile din dosar, astfel încât, pe baza acestora, să îşi poată formula punctele de vedere cu privire la concluziile la care a ajuns echipa de investigaţie, exprimate în raportul de investigaţie. În acest sens, li se va acorda accesul la întregul dosar, aşa cum este definit la pct. 5, cu excepţia documentelor interne, a celor conţinând secrete de afaceri ale altor agenţi economici sau a altor documente confidenţiale. 8. Rezultatele unui studiu comandat în legătură cu obiectul investigaţiei sunt accesibile pentru consultare împreună cu menţiunile privind sursele de informare şi metodologia de studiu, ţinându-se cont, atunci când este cazul, de protecţia drepturilor de proprietate intelectuală. Documente inaccesibile Documente interne 9. Documentele interne nu pot avea caracter incriminatoriu sau dezincriminatoriu*3). Acestea nu constituie parte a probelor pe care Consiliul Concurenţei se întemeiază în evaluarea unui caz. Prin urmare, părţilor nu le va fi acordat accesul la documentele interne existente în dosarul Consiliului Concurenţei. Având în vedere lipsa de valoare probatorie a acestora, restrângerea accesului la dosar cu privire la aceste documente nu prejudiciază exercitarea corespunzătoare a dreptului de apărare de către părţi.----------- *3) Exemple de documente interne sunt: proiecte, opinii, note ale compartimentelor Consiliului Concurenţei sau ale altor autorităţi publice implicate. 10. Direcţiile de specialitate ale Consiliului Concurenţei nu sunt ţinute/obligate să redacteze minute ale întâlnirilor cu persoane sau agenţi economici. Dacă Consiliul Concurenţei decide să redacteze astfel de note ale acelor întâlniri, aceste documente constituie interpretarea proprie a Consiliului Concurenţei cu privire la cele exprimate în cadrul respectivelor întruniri, motiv pentru care sunt considerate ca fiind documente interne. Atunci când persoana sau agentul economic în cauză şi-a însuşit, prin semnătură, respectivele note ale întâlnirilor, aceste documente vor fi accesibile după înlăturarea secretelor de afaceri sau a altor informaţii confidenţiale din conţinutul lor. Astfel de minute pot constitui parte a dovezilor pe care Consiliul Concurenţei le poate utiliza în evaluarea unui caz. 11. În situaţia unui studiu comandat având legătură cu procedurile iniţiate de Consiliul Concurenţei, corespondenţa dintre Consiliul Concurenţei şi cel ce realizează studiul, referitoare la evaluarea muncii acestuia sau în legătură cu aspecte financiare ale studiului, este considerată documente interne şi, prin urmare, nu intră în categoria documentelor accesibile. Corespondenţa cu alte autorităţi 12. Un caz particular de documente interne este reprezentat de corespondenţa Consiliului Concurenţei cu alte autorităţi publice, precum şi documentele interne primite de la acestea. Aceste documente inaccesibile sunt, de exemplu: