Potrivit deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 9 martie 2016, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) lit. a) şi d), art. 6 alin. (2) şi ale
art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în baza prevederilor art. 5 alin. (2) şi
art. 6 alin. (7) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 39/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele internaţionale de raportare financiară, aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară din Sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare, Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea instrucţiune:
ART. 1 Prezenta instrucţiune stabileşte modul de întocmire şi depunere a raportărilor anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, distinct de situaţiile financiare anuale, de către entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară din Sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare, care au obligaţia aplicării prevederilor
Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 39/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele internaţionale de raportare financiară, aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară din Sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare, denumită în continuare
Norma nr. 39/2015.
ART. 2 (1) Entităţile menţionate la art. 1, denumite în continuare entităţi, depun raportarea anuală la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în format hârtie şi format electronic sau numai în format electronic, având ataşată o semnătură electronică extinsă. (2) Formatul electronic al raportărilor anuale la 31 decembrie, generat prin programele de asistenţă, constă într-un fişier PDF având ataşat un fişier xml. Formatul electronic al raportărilor anuale, conţinând formularistica necesară şi programul de verificare cu documentaţia de utilizare aferentă, se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice pentru întocmirea raportărilor anuale. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia entităţilor în mod gratuit de unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, de la adresa www.mfinante.ro (3) Raportarea anuală poate fi depusă la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată, potrivit prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 627/1995 privind îmbunătăţirea disciplinei depunerii bilanţurilor contabile şi a altor documente cu caracter financiar-contabil şi fiscal, de către operatorii economici şi alţi contribuabili.
ART. 3 (1) Entităţile întocmesc şi depun raportarea anuală, care cuprinde următoarele formulare: a) situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (cod 10) - conform anexei nr. 1; b) situaţia veniturilor şi cheltuielilor (cod 20) - conform anexei nr. 2 lit. A sau B (în funcţie de specificul entităţii);