Având în vedere dispoziţiile
Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările ulterioare, în temeiul
art. 51 din Normele metodologice de aplicare a
Legii nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 788/2005, cu completările ulterioare, Comitetul director al Colegiului Psihologilor din România hotărăşte:
ART. I Normele privind competenţele profesionale,
educaţia, formarea şi
atestarea profesională ale psihologilor cu drept de liberă practică, aprobate prin
Hotărârea Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România nr. 1/2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 5 martie 2019, se modifică după cum urmează: 1. La
anexa nr. 2, articolul 1 va avea următorul cuprins: "ART. 1 (1) Educaţia şi formarea profesională a psihologilor au două componente: educaţia şi formarea iniţială şi educaţia şi formarea continuă. (2) Educaţia iniţială a psihologilor, necesară în vederea obţinerii dreptului de liberă practică, constă în absolvirea unui program de licenţă în psihologie sau deţinerea unei diplome asimilate în condiţiile legii. (3) Formarea continuă este ulterioară educaţiei iniţiale şi se orientează spre dezvoltarea de competenţe care pot defini un traseu de specializare profesională sau asigură psihologilor dezvoltarea competenţelor profesionale deja dobândite. Acumularea de credite din formarea continuă reprezintă o condiţie a menţinerii atestatului de liberă practică şi de schimbare a treptei de atestare. (4) Prin excepţie, educaţia şi formarea iniţială a psihologilor din specialităţile psihoterapie şi consiliere psihologică, precum şi a altor specialişti care pot accesa competenţa generală în psihoterapie includ şi un program specific de formare profesională complementară de lungă durată în domeniul psihoterapiei, respectiv consilierii psihologice, urmat după absolvirea studiilor de licenţă, derulat prin intermediul unei asociaţii profesionale de psihoterapie cu statut de furnizor de formare profesională înregistrat de către Colegiul Psihologilor din România - denumit în continuare CPR, sau prin colaborarea unei asociaţii profesionale cu statut de furnizor de formare profesională înregistrat de către CPR cu o universitate.