În temeiul art. 8 şi al art. 58 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, aprobată şi modificată prin Legea nr. 11/1994, republicată, Guvernul României hotărăşte:
ART. 1 Obiectul prezentei hotărâri îl constituie reglementarea răspunderii agenţilor economici care comercializează către populaţie produse nealimentare de uz curent, destinate consumului neproductiv individual sau colectiv şi care nu sunt însoţite, la vânzare, de certificate de garanţie.
ART. 2 (1) Vânzătorul răspunde faţă de consumator, iar producătorul şi importatorul faţă de vânzător, pentru deficienţele de calitate ale produselor nealimentare prevăzute în anexa, constatate după vânzarea acestora, cu excepţia deficienţelor cauzate de nerespectarea, de către consumator, a instrucţiunilor de folosire şi de păstrare. (2) În sensul prezentei Hotărâri, prin vânzător se înţelege: - persoana fizica care desfăşoară o activitate de comercializare a produselor, ca o profesiune obişnuită; - persoana juridică care desfăşoară o activitate de comercializare a produselor, potrivit actelor sale constitutive.
ART. 3 Termenul stabilit pentru primirea reclamaţiilor referitoare la calitatea produselor este de 30 de zile de la data vânzării acestora, exclusiv ziua depunerii reclamaţiei. Reclamaţia se depune la vânzător, care este obligat să o primească, dacă este depusă în acest termen.
ART. 4 Data cumpărării se stabileşte pe baza bonului de cumpărare pe care vânzătorul este obligat să-l emită şi să-l predea consumatorului împreună cu produsul achiziţionat sau pe baza altor mijloace care pot permite stabilirea datei şi a locului de cumpărare.