HOTĂRÂRE 651 /2006
privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013
Puteti sa consultati o forma actualizata
la data 08.02.2023,
conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.
Atenție! Textul acestui act, de mai jos, este cel publicat în Monitorul Oficial al României și nu include modificările ulterioare!
Cumparati Actul varianta DOC
Doriti o forma actualizata
, la zi (08.02.2023)
, a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
LegisPlus - CTCE
ACCES RESTRICTIONAT
Pentru a avea acces la la aceasta facilitate trebuie sa te abonezi la LegisPlus completand - formularul de comanda -
Si poti avea acces la: |
Acte oficiale
Acte interne
Acte in limba engleza
Juristprudenta romaneasca
Modele de contract
Doctrine
Eurolegis
Dictionare
Coduri
Juristprudenta drepturilor omului
Achizitii publice
Comentarii |
![]()
Regulile privind concurenţa reprezintă fundamentul economiei de piaţă, deoarece scopul lor este acela de a promova libera circulaţie a mărfurilor şi serviciilor şi de a preveni distorsiunile care pot afecta dezvoltarea economică, comerţul, interesul general al consumatorilor şi al operatorilor economici. Potrivit articolului 135 alin. (1) din Constituţia României, republicată, economia României este economie de piaţă, bazată pe liberă iniţiativă şi concurenţă. Potrivit acestor dispoziţii, toate politicile de dezvoltare trebuie să ţină seama de imperativul promovării concurenţei în contextul dezvoltării durabile. Politica în domeniul ajutoarelor de stat reprezintă o parte importantă a politicii de concurenţă, având în vedere că ajutoarele de stat constituie măsuri selective de sprijin financiar public acordate unor întreprinderi, zone sau activităţi în vederea atingerii unor obiective de interes general, cum ar fi: protecţia mediului; dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM); dezvoltarea zonelor rămase în urmă şi eliminarea, pe această bază, a disparităţilor între regiuni; dezvoltarea cercetării şi inovării, etc. La data aderării României la Uniunea Europeană se va realiza transferul de competenţe în ceea ce priveşte autorizarea ajutoarelor de stat, în sensul că această competenţă va reveni Comisiei Europene, care va aplica direct reglementările comunitare în materie. De aceea, un imperativ în acest domeniu îl reprezintă pregătirea, încă din 2006, a premiselor esenţiale pentru adaptarea la noile cerinţe europene şi evitarea unor sincope în autorizarea ajutoarelor de stat de care ar putea beneficia mediu economic românesc. Autorităţile, în general, şi Guvernul, în special, au competenţa şi responsabilitatea stabilirii priorităţilor bugetare şi a iniţierii unor scheme de ajutor de stat care să asigure în România creşterea economică, crearea de locuri de muncă, coeziunea socială, etc. Elaborarea Politicii în domeniul ajutorului de stat exprimă o opţiune fundamentală de politică economică a statului. Având în vedere că ajutorul de stat reprezintă un mijloc puternic de influenţare a motivaţiilor participanţilor la activitatea economică, intervenţia publică, sub forma acordării de ajutoare de stat, trebuie realizată cu precauţie. Pornind de la constatarea unor disparităţi/dezechilibre socio-economice, politica ajutoarelor de stat îşi propune corectarea lor într-o ordine care să ţină seama prioritar de impactul asupra vieţii economice şi sociale. Ea trebuie utilizată cu prudenţă, flexibilitate şi în condiţii de transparenţă. Configurarea unei politici în domeniul ajutoarelor de stat se impune tocmai pentru a asigura: a) predictibilitatea aplicării ei; b) jaloanele între care funcţionează; c) identificarea riscurilor pe care le implică. Prin respectarea unor asemenea cerinţe, politica ajutoarelor de stat poate contribui semnificativ la consolidarea prosperităţii individuale şi de grup. Noua abordare din domeniul ajutoarelor de stat presupune identificarea obiectivelor privind dezvoltarea economică a României, stabilirea priorităţilor de implementare a acestora, precum şi concentrarea resurselor financiare necesare pentru atingerea obiectivelor identificate. Evoluţiile din ultimii ani au condus la situaţia actuală, care impune cu necesitate armonizarea diferitelor politici sectoriale cu imperativul prevalenţei legislaţiei concurenţei şi ajutorului de stat, ceea ce implică elaborarea acestui document vizând ajutorul de stat, ca instrument de abordare coerentă şi de coordonare la nivel naţional.
![]()
Doriti o forma actualizata, la zi, a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !
Puteti sa consultati o forma actualizata la data 08.02.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.