Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 651 /2006


privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.10.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.10.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Regulile privind concurenţa reprezintă fundamentul economiei de piaţă, deoarece scopul lor este acela de a promova libera circulaţie a mărfurilor şi serviciilor şi de a preveni distorsiunile care pot afecta dezvoltarea economică, comerţul, interesul general al consumatorilor şi al operatorilor economici.

    Potrivit articolului 135 alin. (1) din Constituţia României, republicată, economia României este economie de piaţă, bazată pe liberă iniţiativă şi concurenţă. Potrivit acestor dispoziţii, toate politicile de dezvoltare trebuie să ţină seama de imperativul promovării concurenţei în contextul dezvoltării durabile.

    Politica în domeniul ajutoarelor de stat reprezintă o parte importantă a politicii de concurenţă, având în vedere că ajutoarele de stat constituie măsuri selective de sprijin financiar public acordate unor întreprinderi, zone sau activităţi în vederea atingerii unor obiective de interes general, cum ar fi: protecţia mediului; dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM); dezvoltarea zonelor rămase în urmă şi eliminarea, pe această bază, a disparităţilor între regiuni; dezvoltarea cercetării şi inovării, etc.

    La data aderării României la Uniunea Europeană se va realiza transferul de competenţe în ceea ce priveşte autorizarea ajutoarelor de stat, în sensul că această competenţă va reveni Comisiei Europene, care va aplica direct reglementările comunitare în materie. De aceea, un imperativ în acest domeniu îl reprezintă pregătirea, încă din 2006, a premiselor esenţiale pentru adaptarea la noile cerinţe europene şi evitarea unor sincope în autorizarea ajutoarelor de stat de care ar putea beneficia mediu economic românesc.

    Autorităţile, în general, şi Guvernul, în special, au competenţa şi responsabilitatea stabilirii priorităţilor bugetare şi a iniţierii unor scheme de ajutor de stat care să asigure în România creşterea economică, crearea de locuri de muncă, coeziunea socială, etc.

    Elaborarea Politicii în domeniul ajutorului de stat exprimă o opţiune fundamentală de politică economică a statului.

    Având în vedere că ajutorul de stat reprezintă un mijloc puternic de influenţare a motivaţiilor participanţilor la activitatea economică, intervenţia publică, sub forma acordării de ajutoare de stat, trebuie realizată cu precauţie.

    Pornind de la constatarea unor disparităţi/dezechilibre socio-economice, politica ajutoarelor de stat îşi propune corectarea lor într-o ordine care să ţină seama prioritar de impactul asupra vieţii economice şi sociale. Ea trebuie utilizată cu prudenţă, flexibilitate şi în condiţii de transparenţă.

    Configurarea unei politici în domeniul ajutoarelor de stat se impune tocmai pentru a asigura:

    a) predictibilitatea aplicării ei;

    b) jaloanele între care funcţionează;

    c) identificarea riscurilor pe care le implică.

    Prin respectarea unor asemenea cerinţe, politica ajutoarelor de stat poate contribui semnificativ la consolidarea prosperităţii individuale şi de grup.

    Noua abordare din domeniul ajutoarelor de stat presupune identificarea obiectivelor privind dezvoltarea economică a României, stabilirea priorităţilor de implementare a acestora, precum şi concentrarea resurselor financiare necesare pentru atingerea obiectivelor identificate.

    Evoluţiile din ultimii ani au condus la situaţia actuală, care impune cu necesitate armonizarea diferitelor politici sectoriale cu imperativul prevalenţei legislaţiei concurenţei şi ajutorului de stat, ceea ce implică elaborarea acestui document vizând ajutorul de stat, ca instrument de abordare coerentă şi de coordonare la nivel naţional.
<   2   3   4   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic