Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 45 /2014


cu privire la Comunicarea Comisiei privind sistemele de sănătate eficace, accesibile şi reziliente COM (2014) 215 final


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 07.12.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (07.12.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi Protocolului (nr. 1) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,

    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/352 din 2014,

    Senatul României adoptă următoarea hotărâre:

    ART. 1


    Senatul consideră următoarele:

    1. O parte din recomandările prevăzute în textul Comunicării Comisiei sunt deja puse în aplicare în România în ceea ce priveşte noua paradigmă pe care se doreşte a fi construit sistemul de sănătate.

    2. În ceea ce priveşte accesibilitatea sistemului naţional de sănătate, legislaţia românească defineşte în cadrul pachetelor de servicii medicale de bază şi pachetului de servicii minimal tipurile de servicii de care beneficiază asiguraţii, dar şi persoanele neasigurate. Prin programe naţionale de sănătate publică şi programe naţionale de sănătate curative, cetăţenilor, indiferent de statutul de contribuabil sau de necontribuabil la sistemul de asigurări sociale de sănătate, li se acordă anumite servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, pentru afecţiunile cu impact major în starea de sănătate a populaţiei. România urmăreşte promovarea unor investiţii eficiente în sectorul de sănătate şi în resurse umane, prin dezvoltarea adecvată a sistemului de e-sănătate şi utilizarea eficientă a resursele financiare ale Uniunii Europene disponibile, care pot contribui la inovarea sistemului de sănătate şi la reducerea inegalităţilor în materie de sănătate.

    3. În cadrul reuniunilor Consiliului Ocuparea Forţei de Muncă, Politică Socială, Sănătate şi Protecţia Consumatorilor, România a apreciat că investiţiile în tehnologii moderne sunt o forţă motrică a creşterii şi permit realizarea de schimbări structurale şi sistemice substanţiale. Utilizarea tehnologiilor de sănătate are potenţialul de a contribui la sustenabilitatea sistemelor de sănătate prin creşterea eficienţei, eficacităţii, transparenţei, egalităţii în ceea ce priveşte accesul la servicii, în adresarea provocărilor generate de asistenţa medicală transfrontalieră, de îmbătrânirea populaţiei şi deficitul de personal medical, dar şi prin dezvoltarea de modele inovative de îngrijiri medicale. Astfel, implementarea unor soluţii interoperabile în domeniul sănătăţii reprezintă o direcţie prioritară pe agenda naţională.

    4. Informatizarea sistemului de sănătate face parte din proiectul reformei sectorului sanitar, având ca obiective finale îmbunătăţirea managementului şi a finanţării sectorului sanitar, permiţând un control mai eficient al distribuţiei resurselor financiare, consolidarea posibilităţii de control, eficientizarea sistemului, îmbunătăţirea calităţii serviciilor de sănătate.

    5. Prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.571/1.047/2010 pentru aprobarea măsurilor de punere în aplicare a strategiei e-România şi e-Sănătate şi implementarea proiectelor informatice SIVI actualizat (on-line), cadrul naţional de asigurări sociale de sănătate, e-Prescriere şi dosarul electronic medical, cu modificările şi completările ulterioare, au fost aprobate măsurile de punere în aplicare a strategiei e-România şi e-sănătate. Ca direcţii de acţiune se pot menţiona o serie de iniţiative implementate sau aflate în curs de derulare:

    a) sistemul de prescriere electronică este în funcţiune din ianuarie 2013;

    b) la nivelul asigurărilor de sănătate a fost implementat şi se află în exploatare Sistemul informatic unic integrat pentru înregistrarea asiguraţilor şi pentru gestionarea şi administrarea fondurilor;

    c) proiectul fişei electronice a pacientului este în curs de implementare, fiind realizate testele referitoare la instalarea şi configurarea infrastructurii şi software-ului standard;

    d) prescripţia medicală electronică a devenit obligatorie începând cu data de 1.01.2013. Pentru creşterea accesibilităţii pacienţilor la prescrieri începând cu data de 1.06.2014 a fost introdusă şi posibilitatea prescrierii fracţionate în sensul în care pacientul cronic cu schema terapeutică stabilizată şi căruia prescripţia medicală i-a fost emisă pentru 3 luni se poate prezenta lunar la farmacie pentru a ridica medicaţia necesară fără să fie nevoie să mai acceseze medicul de familie sau specialistul pentru prescripţie;

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic