Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 4 /2014


privind aprobarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a unor norme uniforme şi a unei proceduri uniforme de rezoluţie a instituţiilor de credit şi a anumitor întreprinderi de investiţii în cadrul unui mecanism unic de rezoluţie şi al unui fond unic de rezoluţie bancară şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.093/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului COM (2013) 520


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 09.02.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (09.02.2023) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    10. Camera Deputaţilor recunoaşte necesitatea ca mecanismul unic de rezoluţie să se aplice indiferent de mărimea instituţiilor financiare, dar semnalează că riscurile şi dificultăţile aplicării mecanismului sunt direct proporţionale cu mărimea acestor instituţii; băncile internaţionale, având operaţiuni transfrontaliere complexe, reprezintă, în caz de incapacitate de plată, un risc la adresa altor bănci şi a economiei reale, iar aceste riscuri nu se limitează la cadrul naţional.

    11. Camera Deputaţilor încurajează adoptarea măsurilor dedicate instaurării disciplinei pieţelor financiare, în condiţiile în care ajutorul statelor pentru sectorul bancar continuă să se manifeste explicit sau implicit, iar opţiunea de a lăsa băncile să între în faliment, inclusiv în cazul băncilor mici, încă nu are suficientă susţinere.

    12. Camera Deputaţilor semnalează că regulile Basel III, transpuse în UE prin Directiva privind cerinţele de capital şi Regulamentul privind cerinţele de capital, care au intrat în vigoare la 1 ianuarie 2014, impun nivele de lichiditate mai mari şi capitalizări mai mari ale băncilor, ceea ce, combinat şi cu mecanismul de rezoluţie bancară, poate duce la fuziuni şi achiziţii bancare care vor concentra şi mai mult capitalul bancar, agravând problema "too big to fail".

    13. Camera Deputaţilor salută recursul la recapitalizarea internă (bail-in) ca principiu fundamental la baza rezoluţiei, întrucât limitează impactul bugetar şi, implicit, implicaţiile asupra suveranităţii fiscale şi încurajează băncile să îşi asume riscurile cu mai multă responsabilitate.

    14. Camera Deputaţilor semnalează totuşi posibile riscuri legate de activarea instrumentului de bail-in, în situaţiile în care trebuie evitate anumite efecte de destabilizare cauzate de abordări inflexibile.

    15. Camera Deputaţilor salută recursul la principiul că orice pierderi, costuri sau alte cheltuieli ocazionate de utilizarea instrumentelor de rezoluţie să fie suportate în primul rând de acţionarii şi creditorii instituţiei care fac obiectul rezoluţiei şi în al doilea rând de către sistemul financiar prin contribuţii ex ante şi ex post.

    16. Camera Deputaţilor consideră că este corect ca statul să garanteze numai servicii esenţiale ce asigură funcţionarea corectă a economiei reale şi agreează soluţia de a se acoperi costul rezoluţiei prin recapitalizare internă şi prin contribuţii din partea sectorului bancar, astfel încât utilizarea de sprijin public cu caracter extraordinar să fie redusă la minimum.

    17. În legătură cu domeniul de cuprindere al mecanismului unic de rezoluţie, Camera Deputaţilor susţine includerea băncilor mici în sfera acestuia, dar în condiţiile stabilirii unui raport corespunzător între beneficiile lor şi contribuţiile lor la fond, pentru a se evita anumite efecte negative ale concurenţei cu băncile mari.

    18. Camera Deputaţilor consideră că mecanismul unic de rezoluţie trebuie dotat cu o procedură de decizie eficientă şi rapidă, care să poată opera într-o perioadă foarte scurtă de timp, de ordinul zilelor, uneori peste un sfârşit de săptămână.

    19. Camera Deputaţilor consideră că eficienţa şi rapiditatea procedurii de decizie privind declanşarea rezoluţiei şi adoptarea schemelor de rezoluţie depind esenţial de numărul organismelor implicate, tipurile de decizie luate de sesiunile executive şi plenare şi modalităţile de vot.

    20. Camera Deputaţilor consideră că soluţia optimă pentru asigurarea eficienţei şi rapidităţii presupune un proces de rezoluţie cât mai independent şi mai puţin politizat. Legitimitatea procesului trebuie asigurată printr-o mai mare implicare politică ex ante şi ex post, dar nu în timpul scurt în care se ia decizia de rezoluţie.

    21. Camera Deputaţilor semnalează că însăşi credibilitatea uniunii bancare depinde esenţial de mutualizarea finanţării rezoluţiei bancare la nivel european. Soluţia de compromis, adoptată de Consiliu în data de 18 decembrie 2013, propune o perioadă de tranziţie de 10 ani până la mutualizarea completă. Consideră că mutualizarea completă a finanţării rezoluţiei bancare la nivel european trebuie realizată cât mai rapid pentru a îndeplini unul dintre obiectivele majore ale uniunii bancare: ruperea cercului vicios între datoriile suverane şi datoriile bancare.

    22. Camera Deputaţilor susţine acordarea dreptului autorităţilor naţionale de rezoluţie din statele membre neparticipante de a participa în calitate de observatori în cadrul mecanismului decizional din mecanismul unic de rezoluţie, atât în cadrul sesiunii executive, cât şi în cadrul sesiunii plenare.

    23. Camera Deputaţilor consideră că procesul de adoptare a deciziilor de rezoluţie în cadrul sesiunii plenare trebuie să includă eliminarea pragului minim aferent utilizării resurselor fondului unic de rezoluţie.

    24. Camera Deputaţilor apreciază opţiunea ca obiectivul principal al fondului unic de rezoluţie să fie garantarea stabilităţii financiare, şi nu absorbirea pierderilor sau furnizarea capitalurilor necesare unităţilor de credit aflate în procedură de rezoluţie.

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic