Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 35 /2017


privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Planul de acţiune european în domeniul apărării COM (2016)950


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.01.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.01.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    În temeiul prevederilor art. 67
 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată
, ale Legii nr. 373/2013
 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul
 Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994
, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC

    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/153 adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 25 aprilie 2017, Camera Deputaţilor:

    1. Ia act că în ultimii ani situaţia în ceea ce priveşte securitatea în Europa şi în jurul ei s-a înrăutăţit semnificativ, Uniunea Europeană resimţind puternic presiunea multiplelor crize din vecinătatea sa imediată, precum şi a afluxului de imigranţi pe care acestea le generează şi salută eforturile susţinute ale Uniunii pentru a răspunde instabilităţii şi incertitudinii actuale.

    2. Notează că în acest cadru o veritabilă Uniune Europeană a apărării se proiectează ca cea mai eficientă soluţie pentru a consolida autonomia strategică şi pentru a-i spori capacitatea de acţiune faţă de noile circumstanţe geopolitice şi geostrategice, marcate de numeroase ameninţări.

    3. Se asociază opiniei că în actualul context strategic o Uniune Europeană a apărării cu adevărat puternică ar trebui să ofere statelor membre garanţii şi capabilităţi superioare celor naţionale.

    4. Susţine demersul Uniunii Europene de consolidare a rolului său de actor global pe scena internaţională de securitate şi recomandă Guvernului României şi celorlalte state membre să se angajeze ferm pentru punerea în aplicare a priorităţilor pentru apărare, identificate în Strategia globală.

    5. Se raliază solicitărilor adresate Consiliului UE şi Înaltului Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe şi politica de securitate să elaboreze o Carte albă a UE privind securitatea şi apărarea, un astfel de act urmând să înglobeze strategia UE de securitate şi apărare, capabilităţile considerate necesare pentru implementarea acestei strategii şi măsurile şi programele luate la nivelul statelor membre şi al UE pentru obţinerea acestor capabilităţi, să ofere o definiţie corespunzătoare a ameninţărilor şi pericolelor la adresa securităţii europene cu care se confruntă UE şi statele sale membre, să propună o foaie de parcurs cu etape clare şi un calendar de măsuri în vederea creării Uniunii Europene a apărării şi a unei politici de apărare comune mai eficiente.

    6. Consideră totuşi că Uniunea Europeană a apărării este expusă riscului de a deveni încă de la crearea sa o „Uniune Europeană a apărării cu două viteze“. Pe de o parte, din cauza diferenţelor majore dintre strategia de securitate externă a statelor membre, iar, pe de altă parte, din cauza diferenţelor de resurse bugetare disponibile.

    7. Reaminteşte că acordurile sau orice alte aranjamente de securitate bilaterale încheiate între state membre şi state terţe ar trebui să fie compatibile atât la nivel conceptual, cât şi la nivel tehnic cu întregul acquis al PESC-PSAC (Politica externă şi de securitate comună a Uniunii Europene - Politica de securitate şi de apărare comună).

    8. În acest sens invită Comisia Europeană să întreprindă o analiză a compatibilităţii angajamentelor statelor membre faţă de state terţe sau a organizaţiilor faţă de cele ale UE şi să propună măsuri în consecinţă, în temeiul principiului cooperării loiale.

    9. Semnalează dificultatea de a aplica prevederi ale tratatelor UE în materie de securitate şi de apărare în cazul statelor membre care nu sunt şi membre ale NATO şi, în special, a clauzei de apărare reciprocă.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic