Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 32 /2017


privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea comună a Comisiei Europene şi Înaltului Reprezentant pentru afaceri externe şi politica de securitate către Parlamentul European, Consiliul European şi Consiliu - Migraţia pe ruta central-mediteraneeană - Gestionarea fluxurilor de migraţie, salvarea de vieţi omeneşti - JOIN(2017)4


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 23.05.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (23.05.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Se asociază îngrijorării profunde, exprimate în Rezoluţia Parlamentului European referitoare la abordarea deplasărilor refugiaţilor şi migranţilor: rolul acţiunii externe a UE (2015/2342(INI)), cu privire la numărul de minori neînsoţiţi care au dispărut şi solicită Comisiei şi statelor membre să creeze o bază de date care să includă detalii privind minorii neînsoţiţi care au intrat în statele membre.

    6. Constată că cererea Marii Britanii de ieşire din Uniunea Europeană, recrudescenţa mişcărilor populiste antiimigraţie şi antieuropene din mai multe state membre, inclusiv state fondatoare, şi apariţia pentru prima dată în istoria Uniunii a pericolului desfiinţării sale prin votul cetăţenilor au modificat decisiv cadrul de aplicare a valorilor şi principiilor Uniunii.

    În contextul acutizării reacţiei unui număr din ce în ce mai mare de cetăţeni ai UE faţă de imigraţia ilegală şi reamintind Comisiei Europene angajamentele sale privind apropierea Uniunii de cetăţeni, invită Comisia să abordeze această temă din perspectiva realităţii în care valoarea supremă ar trebui să fie salvgardarea a însuşi proiectului european.

    7. Semnalează că existenţa unei limite demografice, politice, economice, culturale şi de acceptabilitate la nivelul cetăţenilor şi comunităţilor UE a imigraţiei este o realitate care ar trebui să fie abordată şi de către Comisia Europeană, eventual prin lansarea unei reflecţii şi printr-o analiză bazată pe o consultare publică şi instituţională de anvergură.

    De asemenea, cu toate că Uniunea Europeană este cel mai mare furnizor de ajutoare umanitare şi ajutor pentru dezvoltare, realitatea este că ea nu dispune de fondurile necesare pentru a ridica starea economică a ţărilor de origine la un nivel care să descurajeze emigrarea; propune elaborarea unui studiu care să clarifice resursele aflate la dispoziţia Uniunii pentru acest scop, criteriile pentru alocarea fondurilor, eficienţa instrumentelor deja utilizate, propuneri de noi instrumente, evaluarea capacităţii administraţiei statelor beneficiare de a folosi aceste fonduri pentru atingerea obiectivelor comune.

    8. Consideră că recâştigarea încrederii cetăţenilor faţă de Uniunea Europeană poate fi realizată numai dacă Uniunea reuşeşte să obţină rezultate la nivelul resurselor semnificative de care dispune. De aceea, misiunea asumată de către Uniune, de a contracara reţelele de trafic şi contrabandă de persoane, pentru evitarea tragediilor pe mare şi pentru reducerea presiunii migratorii, ar trebui să fie evaluată periodic pentru realizarea unui raport corespunzător între obiectivele Uniunii şi aşteptările cetăţenilor şi, respectiv, rezultatele acţiunilor UE.

    9. Faţă de statisticile care arată că rata de recunoaştere a protecţiei internaţionale pentru cetăţenii Eritreei a fost de 93% în primul trimestru al anului 2016, în condiţiile în care s-a generalizat practica deplasării resortisanţilor eritreeni înspre Italia îşi exprimă îngrijorarea faţă de o probabilă amplificare prin contagiune a acestei practici la nivelul întregii regiuni; solicită Comisiei Europene să pregătească standarde şi criterii juste pentru tratarea cazurilor de solicitanţi de protecţie internaţională care provin din zone în care nu starea de război, ci condiţiile precare de securitate şi de trai sunt cauza migraţiei.

    10. În materie de comunicare, consideră că modelul clasic propus în prezenta comunicare comună, respectiv acţiunea de informare a populaţiei din statele de origine asupra riscurilor pe care le presupune imigraţia ilegală, intensificarea campaniilor de informare şi sensibilizare adresate migranţilor în Libia şi în ţările de origine şi tranzit, nu mai poate produce efectele dorite. De aceea, încurajează Comisia Europeană să propună o strategie adaptată percepţiei cetăţenilor Uniunii cu privire la imigraţia ilegală, care să includă metode şi tehnici apte de a contracara impactul „ratei de succes a traversărilor“ pe care conversaţia uzuală dintre imigranţii ajunşi pe ţărmurile UE şi familiile sau cunoştinţele lor din statele de origine le amplifică cu forţa reclamei pentru un destin mai bun.

    În acelaşi timp, noua strategie de comunicare ar trebui să combată, în temeiul principiului transparenţei, reflexul autorităţilor unor state membre de a bloca accesul la informaţii privind infracţiunile comise de imigranţii clandestini pe care îi găzduiesc sau de a cosmetiza rezultatele procesului de integrare al acestora.

    11. Apreciază că nu se justifică insistenţa în direcţia creării unor mecanisme de relocare automată şi obligatorie a imigranţilor, în condiţiile insuccesului deja înregistrat, şi că utilizarea de către Comisie a procedurii de sancţionare a statelor membre care nu şi-au realizat obligaţiile ar fi o acţiune profund contraproductivă.

    Încurajează Comisia Europeană să propună un cadru pentru procesarea imigranţilor sosiţi prin fluxurile masive, în „locuri sigure din afara Uniunii Europene“, aşa cum a propus ministrul de interne al Germaniei la Consiliul informal JAI din 26 ianuarie 2017.

    12. Salută efortul Uniunii ca în deplin acord cu autorităţile libiene recunoscute să stabilească o cooperare operaţională substanţială, prin asistenţa acordată pazei de coastă libiene, prin furnizarea de formare profesională şi active; în condiţiile instabilităţii ţării şi a impredictibilităţii evoluţiilor politice din Libia remarcă totuşi riscul important ca această asistenţă să nu producă efectele urmărite.

    13. Reamintind că afluxul de imigranţi în Libia este determinat tocmai de slaba administrare şi de situaţia volatilă a guvernării din această ţară şi că realizările operaţiunii „Sophia“ în materie de reducere a capacităţii de acţiune a traficanţilor se limitează la o cotă de succes de aproximativ 30% , apreciază că un acord cu autorităţile libiene recunoscute, pentru gestionarea nemijlocită de către misiuni ale Uniunii Europene a facilităţilor de primire, înregistrare şi cazare de pe coasta libiană, dar şi a operaţiunii de patrulare şi de combatere a traficanţilor pe continent, ar fi cea mai eficientă soluţie pentru stoparea afluxului, tranzitului şi a deceselor pe mare; un astfel de aranjament ar diminua necesarul de resurse al operaţiunilor de salvare pe mare, disponibilizându-le pentru misiunile terestre menţionate.

    14. Salută demersurile pentru operaţionalizarea reţelei mediteraneeane „Seahorse“, dar subliniază că întărirea capacităţilor autorităţilor de frontieră ale ţărilor din Africa de Nord şi dezvoltarea capacităţii acestora de a face schimb de informaţii şi a coordona acţiunile cu omologii lor din UE şi statele membre mediteraneene presupune cooperarea loială a acestor state.

    15. Salutând acţiunea UE, de a sprijini prin proiecte bine bugetate returnarea voluntară din Libia în ţările lor de origine a migranţilor masaţi în această ţară în aşteptarea traversării Mării Mediterane, recomandă crearea unui program special pentru determinarea tuturor motivelor celor care refuză această ofertă, a unor eventuale legături cu organizaţii de crimă organizată sau terorism din statele de origine, tranzit sau destinaţie.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic