În temeiul prevederilor
art. 64 alin. (2) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a
Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a
Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
art. 51 din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările şi completările ulterioare, birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului adoptă prezenta hotărâre.
ART. I Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente, aprobat prin
Hotărârea birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 2/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 196 din 21 martie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Autoritatea Electorală Permanentă, denumită în continuare Autoritate, are sediul în municipiul Bucureşti." 2. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Autoritatea asigură aplicarea unitară, la nivel naţional, în intervalul dintre două perioade electorale, a dispoziţiilor legale privind organizarea alegerilor şi a altor consultări electorale cu caracter naţional sau local; administrează registrul naţional al secţiilor de votare; întocmeşte şi actualizează registrul electoral; urmăreşte şi sprijină dotarea secţiilor de votare cu logistică modernă, necesară procesului electoral; pregăteşte specialişti în materie electorală; asigură popularizarea şi cunoaşterea de către alegători a procedurilor electorale specifice; stabileşte subvenţiile de la bugetul de stat cuvenite fiecărui partid politic; exercită controlul cu privire la finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale." 3. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins: "(2^1) Compartimentele de specialitate ale Autorităţii prezintă rapoarte trimestriale de activitate conducerii Autorităţii; acestea se dezbat şi se aprobă de Colegiul consultativ. Cu 30 de zile înainte de data fiecărui scrutin, Direcţia logistică electorală şi Direcţia îndrumare, control şi coordonarea filialelor prezintă conducerii Autorităţii un raport privind activitatea de îndrumare, control şi constatare a neajunsurilor privind dotarea cu logistică electorală." 4. La articolul 4, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(3) În perioadele electorale, o parte a personalului aparatului central al Autorităţii, al filialelor şi al birourilor Autorităţii îşi desfăşoară activitatea la birourile electorale în calitate de membri şi, după caz, de personal tehnic auxiliar, potrivit legii şi repartizării făcute prin ordin al preşedintelui Autorităţii." 5. La articolul 11 alineatul (2), literele a) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "a) coordonează buna funcţionare a Secretariatului general şi a activităţilor cu caracter tehnico-organizatoric din cadrul Autorităţii;