Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 101 /2017


privind Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier - COM (2017) 278 final


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 20.01.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (20.01.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    În temeiul dispoziţiilor art. 67
 şi art. 148 alin. (2)
 şi (3) din Constituţia României, republicată
, precum şi ale Protocolului nr. 2
 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona
 de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană
 şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene
, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008
,

    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/471 din 20.09.2017,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1

    Senatul României:

    (1) Consideră că propunerea de directivă respectă principiul subsidiarităţii, deoarece, din cauza lacunelor din legislaţia actuală, statele membre transpun şi aplică diferit normele sociale ale UE, inclusiv pe cele privind detaşarea lucrătorilor. Orientările sau autoreglementarea de către statul membru nu ar fi suficiente pentru a asigura faptul că normele sociale din domeniul transportului rutier sunt aplicate şi controlate în mod coerent în întreaga UE. Se justifică, prin urmare, luarea de măsuri la nivelul UE.

    (2) Consideră că propunerea de directivă ridică semne de întrebare asupra respectării principiului proporţionalităţii din următoarele considerente:

    a) raportat la problemele identificate în sector, respectiv condiţiile de lucru inadecvate pentru conducătorii auto şi distorsiuni ale concurenţei pe piaţă, propunerea legislativă conţine prevederi care nu pot furniza acel echilibru necesar între îmbunătăţirea condiţiilor de lucru, reducerea sarcinilor administrative şi aplicarea legislaţiei;

    b) normele specifice privind detaşarea lucrătorilor în sectorul transportului rutier (de exemplu, stabilirea pragului de 3 zile întro lună calendaristică în cazul operaţiunilor de transport rutier internaţional, lipsa oricărui prag în cazul cabotajului, modalitatea de calcul al perioadelor de detaşare) nu ţin cont de caracterul foarte mobil al muncii în domeniul transportului rutier internaţional şi dezavantajează statele membre UE periferice;

    c) normele specifice privind detaşarea lucrătorilor în sectorul transportului rutier propuse de COM prin acest proiect de directivă nu sunt clare sub aspectul tipurilor de transport care ar intra sub incidenţa domeniului de aplicare, nici în ceea ce priveşte transportul rutier internaţional de mărfuri, nici în ceea ce priveşte transportul rutier internaţional de persoane (inclusiv raportat la transportul rutier contra cost şi transportul rutier în cont propriu);

    d) cerinţele administrative şi măsurile de control privind perioadele de detaşare, prevăzute la art. 2 alin. (4) din propunerea de directivă, sunt într-o anumită măsură în contradicţie cu obiectivele generale de simplificare a procedurilor, de eficientizare a controlului, de scădere a nivelului de birocratizare şi de reducere a costurilor administrative; astfel, în afară de informaţiile foarte detaliate care se solicită operatorului de transport rutier, creşte numărul documentelor care trebuie să se afle la bordul vehiculului (conducătorul auto urmând să transporte şi o cantitate semnificativă de documente, iar inspectorii de control să verifice documente din ce în ce mai diverse); în plus, personalul de control responsabil cu verificarea respectării legislaţiei specifice din domeniul transportului rutier nu are competenţe de a verifica şi de a evalua fişele de salarii ale conducătorilor auto.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic