Având în vedere Acordul European instituind o asociere între Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de o parte, şi România, pe de altă parte, şi în special articolele 106, 107, 109 şi 110, luând în considerare faptul ca acest acord a intrat în vigoare la 1 februarie 1995, Consiliul de Asociere hotărăşte:
ART. 1 Preşedinţia Preşedinţia Consiliului de Asociere este exercitată, pe rind, pe o durată de douasprezece luni de către un reprezentant al Consiliului Uniunii Europene, în numele Comunităţii şi al statelor membre, şi de către un reprezentant al Guvernului României. Prima perioada începe cu data primului Consiliu de Asociere şi se termina la 31 decembrie 1995.
ART. 2 Sesiuni Consiliul de Asociere se reuneste la nivel ministerial o dată pe an. Dacă părţile sunt de acord, se pot tine sesiuni extraordinare ale Consiliului de Asociere, la cererea uneia sau alteia dintre părţi. În afară cazului în care părţile convin altfel, fiecare sesiune a Consiliului de Asociere se tine în locul obişnuit al sesiunilor Consiliului Uniunii Europene, la data convenită între cele doua părţi. Sesiunile Consiliului de Asociere sunt convocate împreună de către secretarii Consiliului de Asociere, în acord cu preşedintele.
ART. 3 Reprezentare Membrii Consiliului de Asociere care nu pot asista la o reuniune pot fi reprezentanţi. Dacă un membru doreşte să fie reprezentat, el trebuie să-l informeze pe preşedinte în legătură cu numele reprezentantului sau, înainte de începerea sesiunii la care va fi reprezentat.