Inapoi la Cautare

DECIZIE 99 /1995


referitoare la soluţionarea recursului declarat de Societatea Comercială "Sireg" - S.A. Galaţi împotriva Deciziei Curţii Constituţionale nr. 67 din 28 iunie 1995


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 29.05.2023, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (29.05.2023) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


    Prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 67 din 28 iunie 1995 s-a dispus, în baza art. 164 din Codul de procedură civilă, conexarea dosarelor, iar în fond s-a respins excepţia de neconstituţionalitate ca vadit nefondata, pe considerentul ca este contrară practicii jurisdicţionale constante a Curţii, asa cum rezultă din deciziile nr. 10/1994, nr. 26/1994, nr. 27/1994, nr. 68/1994, nr. 135/1994 şi nr. 18/1995, în care Curtea a statuat ca prevederile art. 7 din Legea nr. 85/1992 sunt conforme dispoziţiilor Constituţiei.

    Pirita, Societatea Comercială "Sireg" - S.A. Galaţi, a declarat recurs împotriva Deciziei Curţii Constituţionale nr. 67 din 28 iunie 1995, invocind, în drept, prevederile art. 304 pct. 11 din Codul de procedură civilă, pentru următoarele motive:

    - locuintele de intervenţie sunt cele care anterior aveau statutul de locuinta de serviciu;

    - art. 7 din Legea nr. 85/1992 a fost modificat prin Legea nr. 76/1994, îndeosebi în ceea ce priveşte definirea locuinţei de intervenţie, iar în decizia recurată nu se analizează acest aspect;

    - societatea comercială a fost privatizata, asa încât limitarile aduse dreptului de proprietate al acesteia când era cu capital de stat, ca urmare a instituirii obligaţiei de vînzare a locuinţelor de serviciu, nu mai sunt aplicabile.

    Deoarece soluţionarea cauzei s-a făcut în condiţiile prevăzute de art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, s-au cerut, în vederea judecării recursului, punctele de vedere ale Camerei Deputaţilor, Senatului şi Guvernului.

    În punctul sau de vedere, Guvernul considera ca recursul este nefondat, deoarece art. 7 din Legea nr. 85/1992 este conform prevederilor art. 41 din Constituţie, potrivit cărora conţinutul şi limitele dreptului de proprietate se stabilesc prin lege, iar susţinerea recurentei, în sensul că locuinta ce face obiectul litigiului ar fi de intervenţie, este de competenţa jurisdicţională a instanţei de judecată, şi nu o problemă referitoare la legitimitatea constituţională a art. 7 din Legea nr. 85/1992, chiar în forma modificată.

    Camera Deputaţilor şi Senatul nu au comunicat punctele lor de vedere.

                         CURTEA,

examinînd excepţia invocată, punctul de vedere al Guvernului, decizia atacată, motivele de recurs invocate, raportul întocmit de judecătorul-raportor, precum şi prevederile art. 7 din Legea nr. 85/1992, în corelatie cu dispoziţiile constituţionale şi cu cele ale Legii nr. 47/1992, retine:

    Primul motiv de recurs, referitor la faptul ca în prezent locuintele de intervenţie ar fi cele care anterior Legii nr. 85/1992 aveau statutul de locuinţe de serviciu, este nefondat.

    Calificarea locuinţelor ca fiind de intervenţie sau de serviciu se face potrivit legii, iar aceasta este o situaţie de fapt care nu priveşte constituţionalitatea prevederilor art. 7 din Legea nr. 85/1992, ci aplicarea acestei prevederi legale şi deci, în caz de litigiu, intră în competenţa de judecată a instanţei judecătoreşti.

    Nici cel de-al doilea motiv de recurs, constind în aceea ca decizia pronunţată nu ar fi avut în vedere modificarea art. 7 din Legea nr. 85/1992 prin Legea nr. 76/1994, nu este fondat.

    Decizia Curţii Constituţionale nr. 67 din 28 iunie 1995 s-a întemeiat pe legea în vigoare la data pronunţării sale şi pe practica jurisdicţională existenta. De altfel, modificările aduse prin Legea nr. 76/1994 privesc numai unele caracteristici legale ale locuinţelor de intervenţie, în vederea usurarii identificarii lor, ceea ce poate constitui o problemă de aplicare a legii în timp, nu de neconstituţionalitate.

    Un ultim motiv de recurs se referă la privatizarea societăţii comerciale, situaţie în care recurenta susţine ca prevederile art. 7 din Legea nr. 85/1992 nu îşi mai găsesc aplicabilitatea.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic