Inapoi la Cautare

DECIZIE 927 /2007


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 205-218 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 23.09.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (23.09.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

                          CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    Prin Încheierea din 31 mai 2007, pronunţată în Dosarul nr. 3.612/91/2006, Tribunalul Vrancea - Secţia comercială şi de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 175-188 din Codul de procedură fiscală. Excepţia a fost ridicată de Societatea Comercială "Design Construct" - S.R.L. din Focşani într-o cauză având ca obiect soluţionarea contestaţiei formulate de aceasta împotriva unor decizii emise de Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vrancea.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că dispoziţiile criticate sunt neconstituţionale, întrucât creează o instanţă administrativ-fiscală care se substituie instanţelor judecătoreşti şi lasă loc abuzurilor şi arbitrarului, făcând parte din sistemul fiscal care întocmeşte acte administrativ-fiscale.

    Tribunalul Vrancea - Secţia comercială şi de contencios administrativ şi fiscal consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată întrucât prevederile atacate nu aduc în niciun fel atingere liberului acces la justiţie şi nici dreptului la un proces echitabil. Prin reglementările procedural-fiscale nu se creează o justiţie paralelă administrativă care să aibă ca efect substituirea în rolul instanţelor judecătoreşti, ci este vorba de o procedură prealabilă, legal instituită, în conformitate cu dispoziţiile art. 52 din Constituţie, care nu se suprapune controlului judecătoresc al actelor administrative, control garantat de art. 126 din Constituţie.

    Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, cu referire la jurisprudenţa Curţii Constituţionale.

    Avocatul Poporului consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată deoarece actele de soluţionare de către organele administrative a contestaţiilor, respectiv a reclamaţiilor formulate potrivit Codului de procedură fiscală, nu sunt acte de jurisdicţie, ci acte administrative supuse cenzurii instanţei de judecată.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat Curţii Constituţionale punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

                          CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile Legii nr. 47/1992, reţine următoarele:

    Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

    Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate, astfel cum reiese din încheierea de sesizare a Curţii Constituţionale, îl constituie dispoziţiile art. 175-188 (Titlul IX - "Soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale") din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 26 septembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare.

    Ulterior sesizării Curţii Constituţionale, Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală a fost republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, dându-se textelor o nouă numerotare. Astfel, dispoziţiile care constituie Titlul IX - "Soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală au devenit dispoziţiile art. 205-218, şi asupra acestora urmează a se pronunţa Curtea Constituţională.

    Excepţia de neconstituţionalitate se raportează la prevederile constituţionale ale art. 21 privind accesul liber la justiţie şi ale art. 126 privind instanţele judecătoreşti.

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic